آرشیو یکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۵۵
ورزشی
۹

مهربان: تورنمنت ایتالیا نقاط ضعف و قوت کشتی گیران را مشخص می کند

تغییر محل اردو تیم ملی کشتی آزاد در دستور کار مربیان

مربی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان برنامه های آماده سازی این تیم تا زمان حضور در تورنمنت بین المللی ایتالیا را تشریح کرد.

تورنمنت بین المللی کشتی آزاد ایتالیا به عنوان یکی از میادین سیستم رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی طی روزهای 25 تا 27 دی ماه برگزار می شود. تورنمنتی که برای کادر فنی تیم ملی اهمیت فراوانی دارد و چهار آزادکار را برای حضور در این مسابقات مهم انتخاب کرده اند.

طبق تصمیم کادر فنی، چهار آزادکار در اوزان المپیکی به این تورنمنت اعزام خواهند شد که طی آن بهنام احسان پور در 65 کیلوگرم، یونس امامی در 74 کیلوگرم، علیرضا کریمی در 97 کیلوگرم و امیرحسین زارع در 125 کیلوگرم برای حضور در این میدان بین المللی انتخاب شده اند.

در همین راستا ابراهیم مهربان مربی تیم ملی کشتی آزاد ایران در تشریح برنامه های تیم ملی گفت: حضور در تورنمنت بین المللی ایتالیا از چند جهت برای کادر فنی مهم است، چرا که فارغ از بحث رنکینگ اتحادیه جهانی، آزادکاران اعزامی می توانند در این مسابقات دقیقا سر وزن قانونی حضور یابند. این موضوع اهمیت فراوانی در محک خوردن آنها دارد و می تواند نقاط ضعف و قوت آنها را نمایان کند.

وی افزود: به دلیل برنامه های متعدد در هفته های اخیر، اردوی خاصی برای آزادکاران برپا نکردیم اما قرار است نخستین اردوی ما از اوایل دی ماه و قبل از اعزام تیم به ایتالیا برگزار شود. در این اردو از نفراتی که مجوز جام تختی دارند و همچنین کشتی گیران اعزامی به تورنمنت ایتالیا دعوت خواهد شد تا در تمرینات حضور یابند.

مهربان از تغییر احتمالی محل برگزاری اردوی تیم ملی هم خبر داد و گفت: ما به متولیان فدراسیون و کمیته ملی المپیک پیشنهاد دادیم برای ایجاد تنوع و نحوه تمرینات آزادکاران اردونشین، چند اردو هم خارج از تهران داشته باشیم که بحث کیش و برپایی اردو در این جزیره مطرح شد. ضمن اینکه می توان در مجموعه ورزشی انقلاب تهران هم اردو زد تا به نوعی تنوع در تمرینات بوجود آید.

مربی تیم ملی کشتی آزاد در پایان درخصوص نشست سرمربیان تیم های ملی با رئیس کمیته ملی المپیک هم گفت: سرمربی تیم ملی به همراه رئیس فدراسیون کشتی نشست خوبی را با صالحی امیری برگزار کردند که وی نیز وعده داد تا المپیک 2020 توکیو از کشتی گیران حمایت های لازم را به عمل آورد.