آرشیو یک‌شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۸، شماره ۴۵۳۶
هنر و ادبیات
۸
خبرنامه

از همکاری قربانی و مهدویان تا درگذشت دنی آیلو

نکوداشتی برای اکبر زنجانپور

درگذشت هنرپیشه اسکاری

«دنی آیلو» بازیگر نامزد اسکار فیلم «کارت را درست انجام بده» در سن 86سالگی درگذشت. «دنی آیلو» از میانه های دهه 1970 میلادی کار خود را آغاز کرد و همواره حضور مستمری در سینما و تئاتر داشت و در طول دوران حرفه ای کار خود در نقش های متنوعی از پلیس تا تبهکار، مقابل دوربین کارگردانان نامداری رفت. او در سال 1989 برای بازی در فیلم موفق «کارت را درست انجام بده» به کارگردانی «اسپایک لی» نامزد اسکار بازیگری شد و همچنین برای بازی در فیلم «ماه زده» در سال 1987 در نقش برادر بزرگ تر «نیکلاس کیج» مورد تحسین قرار گرفت. بازی در فیلم «در آپاچی: برانکس» (1981) در کنار «پل نیومن» نقطه عطفی در کارنامه هنری آیلو بود. او بعد از آن در دهه های 80 و 90 میلادی در چندین فیلم دیگر بازی کرد.

همکاری یک خواننده و یک کارگردان

علیرضا قربانی برای فیلم سینمایی «درخت گردو» به کارگردانی محمدحسین مهدویان می خواند. مراحل پس از تولید فیلم سینمایی «درخت گردو» به کارگردانی محمدحسین مهدویان و تهیه کنندگی سید مصطفی احمدی همچنان ادامه دارد و این روزها ساخت موسیقی فیلم در حال انجام است. قرار است علیرضا قربانی خواننده موسیقی سنتی کشورمان قطعه ای را برای «درخت گردو» بخواند. همچنین حبیب خزایی فر آهنگساز و اردشیر کامکار نوازنده کمانچه خواهد بود.علیرضا قربانی پیش از این قطعه «از خون جوانان وطن» را برای تیتراژ «آخرین روزهای زمستان» به کارگردانی محمدحسین مهدویان خوانده بود. نخستین نمایش این فیلم در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر خواهد بود.

نکوداشت یک هنرمند قدیمی

آیین نکوداشت اکبر زنجانپور بازیگر و کارگردان پیشکسوت در اکران مردمی انیمیشن سینمایی «آخرین داستان» برگزار می شود. مراسم نکوداشت اکبر زنجانپور بازیگر و کارگردان پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون در اکران مردمی انیمیشن سینمایی «آخرین داستان» روز یکشنبه 24 آذر در پردیس سینما گالری ملت برگزار می شود. خسرو سینایی، سعید پورصمیمی، بهرام شاه محمدلو، سیامک اطلسی، سیاوش طهمورث، عنایت بخشی، تینا پاکروان، نوید محمدزاده، اکتای براهنی، مهدی گلستانه، الهام پاوه نژاد، اشکان رهگذر از مهمانانی هستند که در این مراسم حضور خواهند داشت. این برنامه به پاس قدردانی از یک عمر فعالیت این هنرمند که در انیمیشن سینمایی «آخرین داستان» صداپیشه نقش کاوه آهنگر است، برگزار می شود.

آیین نکوداشت اکبر زنجانپور ساعت 19:30 امروز یکشنبه 24 آذر در سالن سه پردیس سینما گالری ملت برگزار می شود.