آرشیو یکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۸، شماره ۷۲۲۹
اقتصادی
۴
بنگاه

رشد 500 درصدی منابع بانک قرض الحسنه مهر ایران

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران اعلام کرد: از سال 1395 تاکنون منابع بانک قرض الحسنه مهر ایران 500 درصد رشد داشته است. به گزارش روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، مرتضی اکبری، مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران که در دوازدهمین سالروز تاسیس این بانک سخنرانی می کرد، گفت: این بانک از سال 1386 با سهامداری 10 بانک در قالب مسئولیت اجتماعی این بانک ها و بر مبنای عقد قرض الحسنه تاسیس شد. آن زمان کسی فکر نمی کرد این عقد گسترش یابد و یک بانک قرض الحسنه تا این حد موفق باشد. وی در ادامه افزود: از سال 1395 که بنده و هیات مدیره جدید مسئولیت بانک قرض الحسنه مهر ایران را برعهده گرفتیم، با یک بانک ریل گذاری شده و ساختارمند مواجه شدیم. مدیران عامل و اعضای هیات مدیره سابق بانک کمک کردند تا مسیر مهر ایران از اساسنامه جدا نشده و انحرافی در فعالیت های بانک ایجاد نشود.

اکبری با ارائه آماری در رابطه با بانک قرض الحسنه مهر ایران، گفت: منابع بانک اکنون 280 هزار میلیارد ریال است که 250 هزار میلیارد ریال آن منابع مردمی و 30 هزار میلیارد ریال آن منابع سهامداران است. تلاش کرده ایم تا منابع قرض الحسنه صرفا برای اعطای تسهیلات قرض الحسنه صرف شود. 10 درصد منابع را به عنوان سپرده قانونی نزد بانک مرکزی و دو درصد را نیز به عنوان مانده جبرانی نگاه می داریم و 88 درصد منابع را نیز صرف پرداخت تسهیلات قرض الحسنه می کنیم.

وی در همین رابطه افزود: اکنون مانده تسهیلات قرض الحسنه بانک 220 هزار میلیارد ریال است. از منابع سهامداران نیز در مواقع اضطراری استفاده می کنیم. وام های کارکنان، توسعه زیرساخت ها و... همه از محل منابع سهامداران انجام شده و در این بخش ها از منابع مردمی استفاده نکرده ایم.