آرشیو یکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۵۵
حوادث
۱۰

با ضرب الاجل قوه قضائیه رخ داد: افتتاح یک آزادراه در کمتر از 40 روز

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان اعلام کرد: در پی ضرب الاجل تعیین شده برای شرکت پیمانکار و بهره بردار آزادراه پارسیان به عسلویه، این محور مهم مواصلاتی جنوب کشور در کمتر از چهل روز افتتاح و راه اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، علی صالحی، اظهار کرد: با توجه به اینکه مراحل ساخت آزادراه پارسیان به عسلویه مدت مدیدی بود که به پایان رسیده و شرکت پیمانکار از افتتاح و بهره برداری این پروژه عمرانی امتناع می کرد، این موضوع به صورت ویژه در دستورکار شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان هرمزگان قرار گرفت و در جلسه 14 آبان ماه 1398 این شورا با حضور مسئولان اجرایی جوانب امر مورد بررسی قرار گرفت.

وی یادآور شد: تاخیر در افتتاح آزادراه جدید پارسیان به عسلویه، سبب شده بود، مردم و راکبین وسایل نقلیه به اجبار از جاده غیراستاندارد و قدیمی این محور تردد نمایند و این موضوع تصادفات رانندگی و مخاطرات شدید جانی را در پی داشت.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان خاطرنشان کرد: پس از بررسی های کارشناسی مشخص شد بیشتر این تصادفات به دلیل شرایط نامساعد جاده قدیم بوده است.

 صالحی در ادامه افزود: در نتیجه پس از بررسی ویژه این موضوع و با تصویب شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان هرمزگان، دستگاه قضایی به منظور احقاق حقوق عامه با احضار شرکت پیمانکار و عوامل اجرایی این پروژه و تعیین ضرب الاجل قانونی، از آنها خواست با رفع تمامی موانع، نسبت به افتتاح و بهره برداری از این پروژه عمرانی اقدام کنند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان تصریح کرد: در پی ضرب الاجل تعیین شده برای شرکت پیمانکار و بهره بردار آزادراه پارسیان به عسلویه، صبح دیروز این محور مهم مواصلاتی جنوب کشور با رفع تمامی نواقص و موانع در کمتر از چهل روز افتتاح و راه اندازی شد.