آرشیو یکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۸، شماره ۴۵۳۶
اقتصاد
۱۱

خبرخوان

قیمت پیشنهادی مالکان مسکن 40 درصد پایین آمد

رییس اتحادیه مشاوران املاک گفت: اکنون کسی نمی تواند قیمت نجومی برای واحد خود تعیین کند؛ قیمت های قطعی حدود 7 درصد و قیمت های پیشنهادی حدود 40 درصد کاهش یافته است و عمده همکاران ما از کار کردن روی فایل های نجومی خودداری می کنند. مصطفی قلی خسروی با بیان اینکه توهم های قیمتی فروکش کرده است، گفت: بازار مسکن ظرفیت مشخصی دارد؛ جهش حدود 200 درصدی قیمت ها در دو سال گذشته توان متقاضیان را پایین آورده و به همین دلیل متغیرهایی که اخیرا در اقتصاد کشور پدید آمده نتوانسته بر بازار مسکن تاثیر بگذارد.

اصناف موظف به درج

قیمت کالا هستند رییس اتاق اصناف تهران با تاکید بر اینکه اصناف موظف به درج قیمت کالا هستند، گفت: درج نکردن قیمت کالا به منزله گرانفروشی است. قاسم نوده فراهانی گفت: بیشتر تخلفات گزارش شده به تعزیرات عدم درج قیمت است. کنترل قیمت ها توسط بازرسان از طریق فاکتور خرید و قیمت درج شده روی کالا است بنابراین اگر قیمت کالا درج نشود به منزله گرانفروشی است.

آغاز ثبت نام مسکن ملی در 5 استان و برخی شهرهای جدید

دیروز در حالی ثبت نام مسکن ملی در استان های اصفهان، زنجان، گیلان، هرمزگان، مازندران و لرستان از ساعت 10 صبح آغاز شد که در این مرحله در 109 شهر ثبت نام صورت خواهد گرفت. نکته ای که در این مرحله وجود دارد، این است که در این مرحله شهروندان اصفهانی در نظر داشته باشند که می توانند در برخی شهرهای جدید بهارستان، فولادشهر و مجلسی هم ثبت نام کنند. البته متقاضیان ثبت نام طبق گفته های محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی باید در نظر داشته باشند که ثبت نام به منزله تایید نهایی و پذیرفته شدن در خرید مسکن ملی نیست.