آرشیو یکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۵۵
صفحه آخر (جهان)
۱۲

پیش بینی یک اندیشکده آمریکایی: کره شمالی به زودی مذاکره با آمریکا را رها می کند

سرویس خارجی: یک اندیشکده آمریکایی پیش بینی کرد، کره شمالی احتمالا طی ماه جاری پایان مذاکرات خلع سلاح هسته ای با آمریکا را اعلام خواهد کرد.

مذاکرات آمریکا و کره شمالی وقتی که سال گذشته کلید خورد، از نگاه بسیاری از کارشناسان مشخص بود که این مذاکرات به بن بست می خورد. دیری نپایید که به خاطر زیاده خواهی های آمریکا، علائم این شکست آشکار شد. اکنون نیز به نظر می رسد که این مذاکرات، کاملا به بن بست رسیده است. در همین رابطه، نهاد آمریکایی موسوم به «موسسه راهبرد امنیت ملی»، طی گزارشی اعلام کرد، کره شمالی احتمالا در زمان برگزاری نشست حزب کارگر این کشور در اواخر ماه جاری، پایان مذاکرات خلع سلاح هسته ای با آمریکا را اعلام خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری «یونهاپ»، کره شمالی هفته گذشته اعلام کرد، این نشست برگزار خواهد شد تا به مسائل مهمی در ارتباط با توسعه انقلاب کره و تغییرات اوضاع در داخل و خارج این کشور رسیدگی شود. نشست حزب کارگر ظاهرا یک جلسه فوری و فوق العاده است و به ضرب الاجل رهبر کره شمالی به آمریکا تا پایان امسال مربوط می شود.

این نشست در شرایطی برگزار می شود که پیونگ یانگ فشارهای خود بر واشنگتن را برای ارائه پیشنهادات جدید تا پایان این سال میلادی (دی ماه) و خارج کردن مذاکرات هسته ای از بن بست فعلی، افزایش داده است. پیونگ یانگ هفته پیش و هفته جاری، دو آزمایش مهم در سایت موشکی «سوهائی» انجام داده است. کارشناسان این اقدامات کره شمالی را علائم هشدار دهنده به آمریکا ارزیابی می کنند. تاکنون تصور می شد، سایت «سوهائی» تعطیل شده است.