آرشیو دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۵۶
شهرستان ها
۷

بیش از 45 هزار مشترک در سیستان و بلوچستان از نعمت گاز بهره مند شدند

زاهدان- خبرنگار کیهان: مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان گفت:

45 هزار و 276 مشترک در این استان از نعمت گاز بهره مند شدند.

رضا پنجابی، اظهار داشت: 30 هزار و 634 خانوار در زاهدان، 137 خانوار در زابل، 13 هزار و 779 خانوار در ایرانشهر و 726 خانوار روستایی تاکنون از نعمت گاز در سیستان و بلوچستان بهره مند شدند.

وی گفت: هم اینک در زاهدان 14 هزار و 467، زابل 467، ایرانشهر 12 هزار 574، محمدان 524 و روستایی 541 علمک گاز نصب شده است.

مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به لوله گذاری های انجام شده در سطح شهر زاهدان این شرکت آماده واگذاری تعداد بیشتری اشتراک به شهروندان متقاضی است.

وی به تخصیص وام پنج میلیون تومانی به متقاضیان جهت کمک هزینه لوله کشی و خرید اشتراک گاز نیز اشاره و بیان کرد: تعرفه های مرتبط با حق انشعاب مطابق تعرفه شرکت ملی گاز ایران و براساس زیربنای منزل محاسبه و قابل پرداخت است که در این مورد برخی معافیت ها برای خانواده های شهدا، جانبازان، کمیته امداد و بهزیستی اعمال می شود.

سیستان و بلوچستان با گستره 188 هزار و 222 کیلومترمربع (معادل 11/5 درصد مساحت کشور) و بیش از دومیلیون و 800 هزار نفر جمعیت آخرین استان فاقد شبکه گاز کشور به شمار می رود.

این طرح، اهداف چندگانه ای را دنبال می کند که از جمله آنها می توان به گازرسانی به نیروگاه ها، صنایع پتروشیمی، واحدهای صنعتی و ساخت خطوط فرعی و شبکه های شهری برای مصارف خانگی، تجاری و صنعتی اشاره کرد.

پس از اجرای طرح انتقال گاز از عسلویه به ایرانشهر و گازرسانی شهری در این شهر عملیات اجرای لوله گذاری و انتقال گاز از ایرانشهر به زاهدان انجام شد و هم اینک شهر زاهدان در حال گازرسانی است.