آرشیو دو‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۵۶
حوادث
۱۰

رئیس شورای شهر تهران خبر داد: وعده دولت برای افزودن 3 هزار اتوبوس جدید به حمل ونقل پایتخت

رئیس شورای شهر تهران تصمیمات جلسه مشترک با معاون اول رئیس جمهور و مسئولان دولتی برای حل مشکلات حمل ونقل عمومی را تشریح کرد.

به گزارش شورای اسلامی شهر تهران، محسن هاشمی دیروز در یکصدو هشتاد و دومین جلسه شورا با اشاره به جلسه مشترکی که هفته گذشته با حضور معاون اول رئیس جمهور، رئیس کل بانک مرکزی، وزرای نفت، صمت، راه و شهرسازی برگزار شد، اظهارداشت: در این جلسه تصمیماتی مبنی بر تامین سه هزار دستگاه اتوبوس برای تهران و قطارهای مورد نیاز مترو اتخاذ شد.

هاشمی افزود: با برگزاری این جلسه و مصوبات آن، ناهماهنگی های بین دستگاه ها برطرف شده و دستگاه های موثر در این موضوع در بالاترین سطح، پذیرفتند که هماهنگی لازم را برای اجرایی شدن اقدامات صورت دهند و از این مرحله به بعد نقش مدیریت شهری تهران در پیگیری و تسریع در اقدامات اجرایی مورد انتظار است که امیدواریم با انعقاد قرارداد تولید اتوبوس با کارخانه های سازنده و انعقاد قرارداد تولید قطارهای مترو با واگن سازان داخلی، مراحل تولید بخش داخلی ناوگان حمل ونقل عمومی تهران هرچه سریعتر آغاز شود.

خرید 3 هزار دستگاه اتوبوس برای پایتخت از محل صندوق ذخیره ارزی

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران نیز در حاشیه جلسه دیروز شورا در جمع خبرنگاران گفت: اتفاقات خوبی در حوزه توسعه واگن های مترو در حال رخ دادن است و دریافت 630 واگن جدی شده است در حوزه اتوبوس هم اتفاقات خوبی پیش رو داریم چرا که چهارشنبه گذشته رئیس شورای شهر با برخی از مسئولان از جمله معاون اول رئیس جمهور جلسه ای داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمد علیخانی افزود: تصمیمات خوبی گرفته شده و در این جلسه قرار شد که از محل صندوق ذخیره ارزی اعتباراتی برای خرید سه هزار دستگاه اتوبوس اختصاص داده شود، البته خرید سه هزار دستگاه اتوبوس در یک بازه زمانی انجام می گیرد ولی اجرایی شدن آن در مقطع کوتاه امکان پذیر نیست.