آرشیو دو‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۵۶
حوادث
۱۰

اتمام ساخت 14 هزار واحد تعمیراتی در مناطق سیل زده گلستان

معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن استان گلستان گفت: 14 هزار واحد که در مناطق سیل زده استان گلستان دچار خسران شده بودند، تعمیر شدند.

داوود خسروی، در گفت و گو با فارس در گرگان اظهار کرد: از مجموع 22 هزار واحدی که بر اثر وقوع سیل در استان دچار خسارت شدند تاکنون 14 هزار واحد تعمیری و هفت هزار و 707 واحد احداثی بود، در حقیقت 70 درصد از واحدهای خسارت دیده ناشی از وقوع سیلاب در استان واحدهای تعمیری است و 30 درصد آن واحدهای احداثی است.

وی با بیان اینکه 70 درصد واحدهای تعمیری مناطق سیل زده استان گلستان به پایان رسید، ابراز کرد: اکنون مردمی که منازلشان بر اثر وقوع سیل دچار خسران شده بود و نیاز به تعمیر داشت در منازلشان مستقر شدند.

خسروی اظهار کرد: از آمار هفت هزار و 707 واحد احداثی خوشبختانه توانستیم فونداسیون شش هزار و 74 واحد را اجرایی کنیم و حدود 80 درصد از عملیات فونداسیون واحدهای ساختمانی در مناطق سیل زده گلستان آغاز شده است.

وی درخصوص عملیات پی ریزی واحدهای ساختمانی در مناطق سیل زده خاطرنشان کرد: پی ریزی واحدهای ساختمانی هفت هزار و 103 واحد که معادل 93 درصد است در مناطق سیل زده استان گلستان صورت گرفته است که از این تعداد پنج هزار و 157 واحد آن در مرحله اسکلت هستند و بیش از 67 درصد از واحدهای احداثی در مرحله اسکلت بندی هستند.

معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن استان گلستان افزود: تمام تلاش مسئولان استان گلستان این است که تا پایان سال واحدهای احداثی را به اتمام رسانده و تاکنون تعداد سه هزار و 706 واحد در مرحله سقف زنی هستند و دوهزار و 580 واحد عملیات دیوارچینی را انجام دادند.

خسروی با اشاره به اینکه متاسفانه با کمبود شدید مصالح مواجه هستیم، ابراز کرد: حجم ساخت و ساز در سطح استان گلستان افزایش پیدا کرده است که این امر سبب شده تا مردم در نوبت های درازمدت برای تامین مصالح ساختمانی به ویژه شن، ماسه و آجر قرار بگیرند.