آرشیو دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۵۶
حوادث
۱۰

مدارس و دانشگاه های استان تهران امروز به دلیل آلودگی هوا تعطیل است

اجرای زوج و فرد از درب منزل

مدارس و دانشگاه های استان تهران به جز شهرستان های دماوند و فیروزکوه (به استثنای شهر رودهن) امروز به دلیل آلودگی هوا تعطیل خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فارس، معاون عمرانی استاندار تهران گفت: بر اساس مصوبه شورا تصمیم گرفته شد همه مدارس استان تهران در همه مقاطع تحصیلی به جز شهرستان های فیروزکوه و دماوند (به استثنای شهر رودهن) امروز تعطیل باشد.محمد تقی زاده افزود: فعالیت تمامی معادن شن و ماسه نیز امروز متوقف و تردد کامیون ها نیز در سطح شهر همچنان ممنوع است.

به گفته تقی زاده، بر اساس مصوبه شورا قرار است طرح زوج و فرد از درب منازل اجرا شود همچنین تصمیم گرفته شده است که قیمت مترو و اتوبوس امروز نیم بها باشد.

وی افزود: همچنین با توجه به افزایش آلاینده ها هوای شهر تهران تصمیم گرفته شده است که مراکز آموزش عالی و دانشگاه های استان تهران به جز شهرهای فیروزکوه و دماوند (به استثنای رودهن) هم امروز تعطیل باشد.

آلودگی هوا مدارس 6 شهر آذربایجان شرقی را تعطیل کرد

تبریز- خبرنگار کیهان: به دلیل آلودگی شدید هوا، مدارس 6 شهر آذربایجان شرقی امروز دوشنبه تعطیل شد.«محمدباقر هژبر» مدیر کل مدیریت بحران آذربایجان شرقی گفت: امروز مدارس تبریز، سردرود، خسروشاه، اسکو، شهر جدید سهند و باسمنج تعطیل خواهند بود.

وی افزود: طبق نظر هواشناسی استان پایداری و آلودگی هوا تا سه شنبه ادامه دارد. هژبر یادآور شد: تعطیلی مدارس به منظور حفظ سلامتی دانش آموزان و کمک به کاهش آلودگی هوا صورت می گیرد. اعلام تعطیلی مدارس در تبریز در حالی صورت می گیرد که هوای این شهر مدت هاست به شدت آلوده بوده و عدم تعطیلی مدارس موجب ناراحتی و اعتراض بسیاری از خانواده ها شده است.