آرشیو دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۸، شماره ۹۶۵۹
ورزشی
۱۱
نکته

آیا ورزش دلسوز دارد؟

وزیر ورزش درحالی برای سومین باربا طرح استیضاح نمایندگان مجلس مواجه شده که به نظر می رسد به خاطر اهمیت موضوع این بار هیچ چیز نتواند کمک حال او برای گریختن از آن باشد.  سلطانی فراین روزها که ورزش به خاطر بسیاری از مسائل مرتبط با فوتبال ملی وباشگاهی حال و روزخوبی ندارد با مطرح شدن دوباره استیضاح خود توسط نمایندگان مجلس مواجه شده است.البته این اولین بار نیست که مجلسی ها طرح استیضاح وزیر ورزش را کلید می زنند. سلطانی فر پیش از این دو بار دیگرهم با طرح استیضاح خود مواجه شده بود. هردو طرح قبلی هم در دوره دوم تصدی وزارت ورزش توسط او ارائه شد اگرچه هیچ یک سرانجامی نداشت. بنابراین مشخص نیست این بار طرح استیضاح، سلطانی فررا رو درروی نمایندگان مجلس قرار می دهد یا این طرح هم سرانجامی مانند دو طرح قبلی خواهد داشت. آنچه باعث مطرح شدن استیضاح وزیرورزش برای سومین بار طی یک سال گذشته شده، موضوع  کمی نیست به خصوص که گستردگی واهمیت آن به نوعی ورود سیاسیون واعمال نفوذ و نظرآن ها را هم به دنبال داشته است. با این حال پیشینه ای که نمایندگان مجلس ازارائه طرح های استیضاح دارند، باعث شده خوشبینی زیادی به نتیجه گیری ازآن وجود نداشته باشد مگراینکه خلافش ثابت شود.به هرحال درراستای نظارت بردستگاه های اجرایی کشور، نمایندگان مجلس از طرح سوال واستیضاح وزرا به عنوان ابزارهای نظارتی خود استفاده می کنند اما بعضا طرح استیضاح با اهداف ونیت هایی غیرازاین تهیه می شود طوری که به فاصله کوتاه و پیش ازآن که به سرانجامی برسد، منتفی اعلام می شود.

اینکه نمایندگان مجلس بعد از طرح استیضاح از حرف خود بازگشته و امضایشان را پس می گیرند، نشان می دهد که استیضاح همیشه راهکاری برای رسیدگی به مشکلات و حل و فصل آنها نیست. 

درغیراین صورت این طرح به دلایل گوناگون، نباید کان لم یکن شود.این درحالی است که شرایط ورزش به گونه ای نیست که بتوان به راحتی ازکنارآن گذشت و نسبت به آن بی توجه بود. نمایندگان مجلس نباید ازاین موضوعات غافل شوند اما نه برای رسیدگی ومرتفع ساختن اهداف خود.