آرشیو دو‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸، شماره ۷۲۵۴
صفحه اول
۱

دولت با صدور بیانیه ای اعلام کرد : تشکیل دو کارگروه برای رسیدگی به حوادث هواپیمای مسافربری و کرمان

در جلسه روز گذشته هیات وزیران که به ریاست اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد، تشکیل دو کارگروه به منظور رسیدگی به موضوع جان باختن تعدادی از هموطنان در مراسم بدرقه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و نیز برای پیگیری حادثه سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین به تصویب رسید.به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیات دولت، در این جلسه، هیات وزیران کارگروه پیگیری برای رسیدگی به حادثه جان باختن تعدادی از هموطنان شریف مان در مراسم بدرقه شهید سرافراز سپهبد حاج قاسم سلیمانی در کرمان را با مسئولیت وزیر اطلاعات تشکیل داد.

متن کامل بیانیه مذکور به شرح زیر است:

وقوع حادثه اسفناک سقوط هواپیمای اوکراینی، در شرایطی رخ داد که تهدیدهای غیرقانونی و ظالمانه رئیس جمهوری امریکا، نیروهای مسلح کشور را در حالت آماده باش کامل دفاعی قرار داده بود و زمینه را برای وقوع حوادث نظامی فراهم ساخته بود.

دولت از مسئولیت پذیری نیروهای مسلح و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در قبول مسئولیت حادثه نسبت به وقوع خطای انسانی هولناک و آغاز پیگیری های جدی و اقدام درخصوص اجرای دستور مقام معظم رهبری برای تدابیر لازم جهت جلوگیری از تکرار وقایع مشابه، استقبال می نماید.

تاخیر در اطلاع رسانی نسبت به این حادثه مهم که موجبات پریشانی و آشفتگی در ارائه اطلاعات به مردم را فراهم آورد، موجب تاسف بوده و ضرورت داشت که از نخستین لحظات اطلاع مسئولان، مردم در جریان واقعه قرار می گرفتند.

دولت شفافیت کامل و صداقت با مردم را وظیفه خود می داند و به محض دریافت اطلاعات لازم، در بیانیه ریاست جمهوری، به اطلاع مردم رسانده شده است.

کارگروه «رسیدگی و پیگیری حادثه سقوط هواپیما» به مسئولیت وزیر راه و شهرسازی و با عضویت وزرای دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، دادگستری، امور خارجه، معاون حقوقی رئیس جمهور، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و سخنگوی دولت تشکیل می شود.

بررسی علل و عوامل واقعه و تشخیص قصور و تقصیر در مسئولیت های مربوطه و رسیدگی به خانواده های جانباختگان و هرگونه پیگیری لازم، برعهده این کارگروه خواهد بود.

کارگروه یاد شده همچنین موظف است به طور منظم، پیشرفت کار را به اطلاع ملت شریف ایران برساند.