آرشیو دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۸۰
شهرستان ها
۷

سیل زدگان اصفهان به بانک معرفی شدند

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان گفت: چهار هزار و 418 نفر از سیل زدگان این استان برای دریافت تسهیلات ساخت مسکن به بانک معرفی شدند.

محسن قوی بیان ، اظهار داشت: بارش شدید باران و جاری شدن سیل در ابتدای امسال به هشت هزار و 262 واحد مسکونی شهری و روستایی این استان خسارت زد.

وی با بیان این که در مرحله نخست جبران خسارت و کمک به حادثه دیدگان سیل، چهار هزار و 418 سهمیه به استان ابلاغ شد، اضافه کرد: بر اساس سهمیه ابلاغی استان تاکنون همه خسارت دیدگان به بانک ها معرفی و 80 درصد پرونده ها به انعقاد قرارداد منجر شده است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان بیان کرد: عملیات ساخت و ساز واحدهای مسکونی سیل زدگان استان اکنون با 60 درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

وی ادامه داد: یک هزار و 215 میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات بانکی در سال جاری به صاحبان واحدهای مسکونی آسیب دیده از سیل این استان پرداخت شده است.

قوی بیان یادآور شد: این میزان اعتبار مربوط به 328 واحد احداث شده شهری، یکهزار و 752 واحد احداث شده روستایی و یکهزار و 240 واحد تعمیری شهری و روستایی است.

به گفته وی تاکنون یکهزار و 98 فقره وام به خانوارهای دارای مشکل معیشتی پرداخت شده است.  

بارش باران و جریان سیلاب ابتدای امسال به هشت هزار و 262 واحد مسکونی شهری و روستایی این استان خسارت زد.

از این تعداد خانه آسیب دیده پنج هزار و 776 واحد مسکونی در مناطق روستایی و 2 هزار و 486 واحد شهری دچار خسارت شده که نیاز به بهسازی دارند.

از این تعداد 2 هزار و 223 واحد تخریبی و 6 هزار و 223 واحد نیاز به مرمت و بازسازی دارد.