آرشیو دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۸۰
ورزشی
۹

برگزاری نخستین اردوی آزادکاران بعد از اعزام به ایتالیا

طبق تصمیم کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد نخستین اردوی این تیم برای برنامه های پیش رو، بعد از سفر تیم منتخب به تورنمنت ایتالیا و از اوایل بهمن ماه آغاز خواهد شد.

با توجه به پایان رقابت های جام تختی که یکی از مراحل انتخابی تیم ملی محسوب می شد، نوبت به آغاز برنامه های آماده سازی و برگزاری اردوهای کشتی آزاد برای رویدادهای رسمی و مهم آتی رسیده است.

بر این اساس تیم منتخب کشتی آزاد ایران صبح روز چهارشنبه 25 دیماه راهی تورنمنت بین المللی ایتالیا خواهد شد. مسابقاتی که طبق سیستم رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی در شهر رم برگزار خواهد شد و اهمیت فراوانی برای کادر فنی تیم ملی دارد. بعد از بازگشت تیم منتخب کشتی آزاد ایران از ایتالیا، نخستین اردوی این تیم از روز 3 بهمن ماه آغاز خواهد شد که طبیعتا نفرات برتر و شاخص جام تختی هم در این تمرینات حضور خواهند داشت.

کشتی آزاد ایران تا حضور در المپیک 2020 توکیو راه سخت و پر فراز و نشیبی را دارد، چراکه هنوز چهار سهمیه حضوردر المپیک را کسب نکرده و باید در میادین پیش رو به دست آورد. به همین دلیل نگاه ویژه کادر فنی علاوه بر رقابت های قهرمانی آسیا در هند به میادین گزینشی المپیک در چین و بلغارستان دوخته شده که فروردین و اردیبهشت سال آینده برگزار خواهد شد. تیم ملی کشتی آزاد ایران در مسابقات جهانی 2019 قزاقستان توانست سهمیه اوزان 57 و 86 کیلوگرم را به دست آورد، اما هنوز چهار سهمیه المپیک در اوزان 65، 74، 97 و 125 کیلوگرم باقی مانده که باید در رویدادهای پیش رو کسب شود.