آرشیو دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۸۰
صفحه آخر (جهان)
۱۲

گزارش واشنگتن اگزماینر از نگاه مردم عراق به آمریکا

بهشت آمریکا بدتر از جهنم صدام

یک پایگاه تحلیلی آمریکایی با اشاره به آشفتگی هایی که واشنگتن در عراق به وجود آورده است نوشت، از نظر بسیاری از مردم عراق، جهنمی که «صدام» در این کشور به وجود آورده بود، بسیار بهتر از بهشتی است که آمریکا در عراق ایجاد کرده است.

«واشنگتن اگزماینر» طی گزارشی از عراق، به آشفتگی هایی که واشنگتن ایجاد کرده است، اشاره کرد و نوشت، از نظر بسیاری از عراقی ها، جهنمی که صدام به وجود آورده بود، بسیار بهتر از به اصطلاح، بهشتی است که واشنگتن وعده آن را در این کشور داده بود.

در ابتدای این گزارش آمده است: در پی حمله پهپادی آمریکا که به شهادت سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منتهی شد، پارلمان عراق به خروج ارتش آمریکا در عراق رای داد.

این گزارش سپس توضیح داد، بعد از نزدیک به دو دهه اشغالگری آمریکا در عراق، هم اکنون ثابت شده است که آمریکا به یک قدرت ناپایدار در این کشور تبدیل شده است و به جز توان نظامی خود، اهرم واقعی چندان زیادی در اختیار ندارد.

این پایگاه آمریکایی ادامه داد که در سراسر عراق، بسیاری از مردم محلی اغلب این جمله را تکرار می کنند که «جهنم صدام بهتر از بهشت آمریکایی ها بود»، آیا این جای تعجب دارد؟