آرشیو دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۸۰
صفحه آخر (جهان)
۱۲

بزرگ ترین اشتباه نتانیاهو در مقابل ایران از نگاه «ایهود اولمرت»

نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی، بزرگ ترین اشتباه استراتژیک «بنیامین نتانیاهو» را حضور قانونی و مقتدرانه ایران در سوریه دانست.

حضور قانونی ایران در سوریه و شکست گروه های تروریستی که با همت و نبوغ شهید «سردار سپهبد سلیمانی» ممکن شد،  به یکی از مسائل مهم در سطح جهان تبدیل شده است. رسانه های رژیم صهیونیستی نیز در این میان بیشتر تمرکز خود را بر این مسئله گذاشته و حضور ایران در سوریه را «تهدیدی بزرگ» علیه موجودیت خود می دانند.

در همین ارتباط، «ایهود اولمرت»، نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی در گفت وگو با شبکه 12 تلویزیون این رژیم گفته: «نتانیاهو یک مجرم جنگی فراری از دستگاه عدالت است زیرا باید بر اساس اتهامات فساد، ارتشاء و خیانت در امانت محاکمه شود.» او با اشاره به اینکه «در انتخابات آتی هم نتانیاهو شکست خواهد خورد و بنی گانتس، رقیب او نخست وزیر آتی خواهد شد» تاکید کرده :«عقلانی نیست اسرائیل اسیر تمایلات نتانیاهو و اعضای خانواده او باشد.» اولمرت در ادامه و بدون اشاره به پاسخ های قاطع ایران گفته: «حملات اسرائیل علیه استقرار ایران در سوریه مطلوب هستند اما فایده ای ندارند چرا که ایران هنوز در سوریه حضور دارد.» او در ادامه کابینه بنیامین نتانیاهو را متهم کرده در زمانی که ایران به شکلی گسترده برای استقرار در سوریه تلاش می کرد، کابینه اسرائیل سرگرم تدوین نقشه های تخیلی برای هدف قرار دادن زیرساخت های هسته ای ایران در برخی شهرهای آن بود؛ طرحی که هیچ وقت جرئت اجرایی کردن آن را نداشت. نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی افزود: «کابینه نتانیاهو در دهه اخیر زمانی که چشمان خود را به روی حضور ایران در سوریه بست، مرتکب بزرگترین اشتباه استراتژیک خود شد.»