آرشیو یکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸، شماره ۳۶۱۵
سیاست
۲

برگزاری مراسم گرامیداشت سردار قاسم سلیمانی در سراسر کشور

منبع: شرق

مراسم گرامیداشت سردار شهید قاسم سلیمانی، شهید ابومهدی المهندس و دیگر همراهان شهیدشان روز گذشته در شهرهای مختلف کشور برگزار شد. مراسمی نیز با حضور مراجع عظام تقلید، استادان، فضلا، مسئولان ملی و استانی در مسجد اعظم حرم مطهر حضرت معصومه(س) در قم برگزار شد. به گزارش ایسنا، در این مراسم آیت الله نوری همدانی، از مراجع تقلید، آیت الله محمد یزدی، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه، آیت الله حسینی بوشهری، دبیر شورای عالی حوزه های علمیه، بهرام سرمست، استاندار قم، نمایندگان بیوت مراجع تقلید، مسئولان دفتر مقام معظم رهبری در قم، مسئولان استانی، استادان، طلاب و اقشار مختلفی از امت حزب الله و شهیدپرور از دیگر حاضران این مراسم بودند. در پی شهادت سردار سلیمانی، مردم اصفهان نیز در میدان نقش جهان حضور پیدا کردند. 

همچنین جمعی از دوستداران و معترضان به ترور سپهبد شهید قاسم سلیمانی به دعوت هیئت های مذهبی و مداحان اهل بیت (ع) در میدان فلسطین تهران، تجمع کردند.

دانشجویان دانشگاه های مختلف هم با برگزاری تجمع در محوطه دانشگاه تهران، ضمن ابراز انزجار از حرکت اخیر آمریکایی ها در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی، آمادگی خود را برای گرفتن انتقام سخت از آمریکا اعلام کردند. در این مراسم، سردار علی فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران، با اشاره به پیام مقام معظم رهبری در پی شهادت سردار قاسم سلیمانی، گفت: «به محض اینکه دستور برسد و زمانی که خداوند مقرر کرده باشد، سپاه با قدرت تمام می تواند وعده رهبر انقلاب را محقق کند».

 او افزود: «اینکه آمریکا در شب تاریک ناجوانمردانه خودروی عزیزان ما را هدف قرار می دهد، حرکت بزدلانه ای بود و حتما پاسخ سختی خواهد گرفت. انتقام از آمریکا تنها مختص به ایران نیست و موکول به کل جغرافیای جبهه مقاومت است».

جنایت آمریکا را در مجامع بین المللی پیگیری می کنیم

به گزارش فارس، غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه نیز در پی شهادت سردار سلیمانی گفت: «به عنوان دستگاه قضائی، هم در کنار وزارت امور خارجه و هم ستاد حقوق بشر، جنایت آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی را در مجامع بین المللی تعقیب خواهیم کرد».

 وی اعلام کرد: «اقدام دولت جنایتگر آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس و همراهان ایشان، از منظر حقوقی یک اقدام تروریستی و نمونه بارز تروریسم دولتی است». رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور هم در پیامی شهادت سردار قاسم سلیمانی را تسلیت گفت.