آرشیو سه‌شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸، شماره ۷۲۵۵
فناوری
۱۹
قاب فناوری

دستکش ویژه اسکی بازان در راه بازار

علیرضا احمدی

سرمای زمستان در برخی نقاط جهان گاه غیرقابل تحمل است و به همین دلیل هم فعالان حوزه فناوری دائم به فکر راهکارهایی برای گرم نگه داشتن بدن در چنین نقاطی هستند.

یکی از کمپانی های فعال در این زمینه، شرکت کانادایی Candle Apparel است که در طراحی و تولید دستکش هایی خاص برای گرم کردن دستان کاربران نقشی فعال دارد. هرچند این شرکت تاکنون ابزارهای مختلفی در این زمینه طراحی کرده ولی نمونه جدید آن با نام Candle gloves توجه بسیاری از مردم را به خود جلب کرده است. این دستکش برای اسکی بازانی که در کوه های پراز برف به این ورزش مفرح می پردازند کارآیی بسیار بالایی دارد و می تواند به آنها کمک کند تا از این ورزش مفرح لذت بیشتری ببرند. یکی از جذابیت های این دستکش، این است که کاربر هنگام استفاده از تلفن همراه نیازی ندارد آن را از دست خود بیرون بیاورد چراکه نوک انگشتان این دستکش قابلیت لمسی دارد پس کاربر براحتی می تواند به تماس ها پاسخ بدهد، در شبکه های اجتماعی فعالیت کند یا اینکه روی آهنگ مورد علاقه اش کلیک کند. در ساختار این دستکش براق وهمچنین نوک انگشتان آن، المنت هایی ازجنس رشته های فیبرکربنی قرار گرفته است. ازسوی دیگر این دستکش که قابلیت کشسانی بالایی دارد و ضد آب و ضد باد است، نیروی مورد نیاز خود را از باتری های لیتیوم- پلیمری جداشدنی به دست می آورد.

این دستکش می تواند دست های کاربر را تا دمای 50درجه سانتیگراد یا 122درجه فارنهایت گرم کند. کاربر می تواند سطح دمای دستکش را در سه سطح تنظیم کند؛ درصورتی که بالاترین دما را در نظر بگیرد مدت زمان گرمایش دستکش تا 3ساعت ادامه خواهد داشت درحالی که درصورت انتخاب پایین ترین سطح دما، شارژ باتری دستکش تا 6ساعت باقی می ماند که زمان مناسبی است. گفتنی است درصورت کثیف شدن دستکش هم می توانید پس از جدا کردن باتری، آن را در ماشین لباسشویی بیندازید. Candle Gloves با بهای 99دلار در سایت Indiegogo پیش فروش می شود البته در صورت رسیدن به تولید انبوه بهای آن به 160دلار خواهد رسید.