آرشیو سه‌شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۸۱
ورزشی
۹

علیزاده از کدام اجحاف سخن می گوید؟!

کیمیا علیزاده درباره تصمیمش برای مهاجرت مواردی را اعلام کرده که جای تامل دارد و با نگاهی به گذشته می توان به راحتی متوجه واقعیت شد.

سرانجام پس از دو روز گمانه زنی درخصوص احتمال مهاجرت کیمیا علیزاده با انتشار پستی شبیه به بیانیه در اینستاگرام نسبت به حواشی اخیر واکنش نشان داد و این موضوع را تایید کرد. او در این مطلب با تمرکز روی احساسات مردم، از اجحاف در حق زنانی مانند خود در ورزش ایران صحبت کرد.

در اینکه کیمیا علیزاده مانند هر انسانی این حق را داشته که برای آینده زندگی شخصی و ورزشی خودش تصمیم بگیرد هیچ شکی نیست و در شرایط طبیعی نمی توان به مهاجرت او ایراد گرفت، اما نکاتی که او در پست اینستاگرام به آنها اشاره کرده، جای تامل دارد. موضوع وقتی جالب تر می شود که بدانیم او که در تمام طول فعالیت ورزشی خود مورد حمایت جامعه ورزش، مسئولان فدراسیون تکواندو و مقامات ایران بوده، اما با مطرح کردن جملات فمینیستی و مورد علاقه کشورهای مخالف ایران، از اجحاف در حق خود به عنوان یک زن صحبت کرده است. این صحبت های غیرواقع در شرایطی مطرح شده که روز گذشته برخی کاربران در فضای مجازی درباره جوایزی که کیمیا علیزاده پس از کسب مدال برنز المپیک 2016 دریافت کرده لیستی را منتشر کردند که جالب بود. بر اساس این لیست علیزاده سه سال قبل 300 سکه طلا و 10 هزار دلار از وزارت ورزش، یک آپارتمان از استانداری البرز، 50 میلیون تومان از شهرداری کرج، یک جفت کفش طلا به قیمت 100 میلیون تومان، پیام تشکر رهبری ، رئیس جمهور، رئیس مجلس، وزیرارتباطات و... را دریافت کرده است. حالا مشخص نیست که او واقعا از کدام اجحاف صحبت می کند؟! خدماتی که در چند سال گذشته به کیمیا علیزاده ارایه شده، به هیچ کدام از ورزشکاران بانوی ما داده نشده است.