آرشیو سه‌شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸، شماره ۴۵۶۲
جامعه
۱۵

خبر

دستور فتاح برای امدادرسانی به سیل زدگان

رییس بنیاد مستضعفان از ارسال 300 هزار بطری آب معدنی، 5 هزار پتو و 5 هزار بسته امدادی شامل اقلام ضروری غذایی و گرمایشی به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان خبر داد.

سیدپرویز فتاح با ابراز تاسف از وقوع سیل اخیر در برخی استان ها و بحرانی شدن شرایط در استان سیستان و بلوچستان، دستور اقدام سریع برای ارسال بسته های امدادی شامل اقلام گرمایشی و غذایی برای مردم سیستان و بلوچستان را صادر کرد.رییس بنیاد مستضعفان با اشاره به ارسال 5 هزار بسته امدادی برای سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان گفت: «با توجه به نیازی که از سوی دستگاه های متولی از جمله استانداری، هلال احمر و سایر دستگاه های مربوطه اعلام شد، بنیاد مستضعفان، 5 هزار بسته کامل شامل 15 قلم مواد غذایی و بهداشتی و گرمایشی از جمله بادگیر، چکمه، کنسرو، چراغ قوه، چای و... را در اختیار دستگاه های امدادی، گروه های مردمی و هلال احمر قرار می دهد. همچنین با توجه به برودت هوا و نیاز مبرم مردم سیل زده سیستان و بلوچستان، 5 هزار تخته پتو نیز در اختیار دستگاه های امدادی قرار می گیرد تا به صورت فوری برای این افراد ارسال شود. از سوی دیگر با توجه به عدم دسترسی برخی مناطق سیل زده در این استان به آب آشامیدنی سالم، بنیاد مستضعفان محموله ای شامل 300 هزار بطری آب معدنی نیز به این مناطق ارسال خواهد کرد. بنیاد مستضعفان آمادگی کامل دارد تا در صورت نیاز، ماشین آلات سنگینی که در اختیار دارد را به مناطق سیل زده اعزام کند. علاوه بر این بنیاد مستضعفان سیمان و مصالح مورد نیاز برای بازسازی این مناطق را نیز به صورت رایگان تامین خواهد کرد.»

مصرف آنتی بیوتیک در ایران 16 برابر استاندارد جهانی

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، سرانه مصرف آنتی بیوتیک در ایران را 14 تا 16 برابر استاندارد جهانی عنوان کرد و گفت: «با مصرف بالای آنتی بیوتیک ها به مقاومت های میکروبی دامن نزنیم.»به گزارش مهر، علیرضا زالی هشدار داد: «یکی از مهم ترین مسائل مبتلا به کشور ما مقاومت در برابر آنتی بیوتیک هاست و اگر چنانچه به هر دلیلی اثربخشی با آنتی بیوتیک ها تحت الشعاع مقاومت دارویی قرار گیرد، سایر درمان ها باطل است. سرانه مصرف آنتی بیوتیک در ایران 14 تا 16 برابر استاندارد جهانی است به شکلی که معمولا در هر نسخه ای یک مورد آنتی بیوتیک برای بیماران تجویز می شود.»