آرشیو سه‌شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸، شماره ۵۵۷۶
حوادث
۱۹

بخشش قاتل برادر قبل از محاکمه

دعوا و لجبازی دو برادر نوجوان، به کشته شدن برادر بزرگ تر منجر شد. متهم که با اعلام گذشت پدر و مادرش از قصاص نجات پیدا کرده، روز گذشته در دادگاه به لحاظ جنبه عمومی جرم مجازات شد و اظهار ندامت کرد.

به گزارش خبرنگار جام جم، بهمن سال گذشته رسیدگی به قتل پسر 21 ساله به نام سهیل  در دستور کار ماموران کلانتری تهرانپارس قرار گرفت.

مادر سهیل در تحقیقات گفت: «شب قبل از حادثه پسر کوچکم به نام سامیار، دیروقت به خانه آمد و برادر بزرگ ترش از این موضوع عصبانی شد و به او اعتراض کرد. سامیار می گفت مطمئنم سهیل گوشی اش را به خاطر بحث دیشب برداشته و سر و صدا راه انداخت و سهیل از خواب بیدار شد. دوباره با هم دعوایشان شد و من سامیار را بیرون کردم، اما چند دقیقه بعد سامیار در حالی که یک چاقو در دست داشت به خانه برگشت و با سهیل درگیر شدند و به او یک ضربه زد.» متهم که فراری بود دو ماه بعد در یکی از روستاهای شمال کشور، توسط خانواده اش شناسایی و به ماموران تحویل داده شد و گفت: «قصد کشتن برادرم را نداشتم و تنها می خواستم برادرم را با چاقو بترسانم تا گوشی ام را پس دهد، اما او با لوله جاروبرقی به من حمله کرد و می خواست کتکم بزند. بعد سعی کرد چاقو را از دستم بگیرد که یکدفعه چاقو به کتفش کوبیده شد.» قبل از محاکمه، پدر و مادر متهم به قتل به عنوان اولیای دم از قصاص اعلام گذشت کردند و به این ترتیب روز گذشته متهم در شعبه هفتم دادگاه کیفری یک استان تهران از لحاظ جنبه عمومی جرم محاکمه شد. سامیار در دفاع از خود گفت: «سهیل به من زور می گفت و مثل بچه ها برخورد می کرد. برای همین از دست او عصبانی می شدم. صبح روز حادثه وقتی فهمیدم تلفن همراهم را پنهان کرده است، ناراحت شدم و با هم درگیر شدیم. مادرم من را به زور از خانه بیرون کرد و گفت به مدرسه برو تا درگیری بین من و برادرم کم شود. من تا سر کوچه رفتم و روی پیشخوان سوپرمارکت محل، چشمم به یک کارد دسته چوبی افتاد. آن را برداشتم و مقابل در خانه رفتم، اما نمی خواستم سهیل را بکشم و قصدم فقط ترساندن او بود.» قضات وارد شور شدند تا به زودی حکم متهم صادر شود.