آرشیو چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۸۲
اخبار کشور
۳

با حضور معاون رئیس جمهور انجام شد: افتتاح مرحله دوم پتروشیمی تخت جمشید

سورنا ستاری معاون اطلاعات و فناوری رئیس جمهور و بهزاد محمدی معاون وزیر نفت مرحله دوم پتروشیمی تخت جمشید را در ماهشهر افتتاح و از 14 طرح دانش بنیان رونمایی کردند.

به گزارش تسنیم، از بندر ماهشهر، با راه اندازی فاز دوم پتروشیمی تخت جمشید، این شرکت  با تولیدات متنوع و مجموع ظرفیت 131 هزار تن در سال علاوه بر تامین نیازمندی های صنایع مختلف کشور در بخش تایرسازی، چسب و رزین، تولید قطعات صنعتی، خودرو و پزشکی ارزآوری قابل توجهی را برای کشور به همراه خواهد داشت.

این شرکت اولین شرکت پتروشیمی با دانش High Tech است که به صورت صددرصد بومی، طراحی و ساخته شده و دانش فنی بسیار پیشرفته آن دستاورد بومی است.

از محصولات پتروشیمی تخت جمشید می توان به محصولات پلیمری، شیمیایی، الاستومرها، پلاستیک ها، لاستیک خودرو، درزبندی و عایق سازی، ضربه گیر، لرزه گیر، شیلنگ و واشر، بسته بندی، چرم مصنوعی و کانوایر اشاره کرد.

از نکات بارز شرکت پتروشیمی تخت جمشید استفاده از دانش فنی بومی (شرکت اکسیر نوین فرآیند آسیا)، مهندسی اصولی و تفضیلی بومی توسط شرکت مهندسی تخت جمشید، ساخت و تامین تجهیزات در داخل کشور و نصب و راه اندازی توسط کارشناسان داخلی است.

زمان اجرای طرح با ثبت رکورد 16 ماه، کیفیت بالای محصول که در سطح شرکت های تراز اول دنیا مانند Lanxess و Kumho، معرفی برند برتر TJPC به بازارهای دنیا، طراحی دوستدار محیط زیست با دورریز صفر (بدون آلایندگی برای آب، خاک و هوا) که این مهم با طراحی بومی و ساخت واحد تصفیه پساب پیشرفته از نقاط قوت این پتروشیمی است.

همچنین پتروشیمی تخت جمشید با راه اندازی  مرحله دوم برای 150 نفر به طور مستقیم و 500 نفر به طور غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده است که این علاوه بر اشتغال  مرحله اول که حدود 500 نفر به طور مستقیم و 1000 نفر به طور غیرمستقیم بوده است، همچنین بالغ بر 95 درصد این نیروها بومی مناطق محروم خوزستان اند.