آرشیو چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۸۲
شهرستان ها
۷

4 روستای در معرض خطر چهارمحال و بختیاری جا به جا می شود

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری از موافقیت با جا به جایی و یا درجاسازی 4 روستای در معرض خطر رانش زمین این استان خبر داد.

سهراب رئیسی اظهار داشت: در جلسه کارشناسی بررسی مطالعات امکان سنجی، با جا به جایی یا درجاسازی روستاهای خویه، دره شیخ عالی از توابع شهرستان کوهرنگ و آبیدک و منارجان از توابع شهرستان لردگان موافقت شد.

به گفته وی، در این جلسه مقرر شد مراتب تصویب جابه جایی یا درجاسازی آبادی های یادشده در کمیته امور زیربنایی و شورای برنامه ریزی استان، برای اقدامات بعدی پیگیری شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری، با اشاره به وجود 180 روستای در معرض خطر در این استان گفت: از 2 سال گذشته تاکنون 85 روستا در 55 نقطه جابه جا، تجمیع، اسکان و عملیات جا به جایی و یا درجاسازی شد و این امور برای 47 روستای در معرض خطر در حال پیگیری است.

رئیسی افزود: از مجموع 47 روستا تاکنون تامین اعتبار برای درجاسازی و مقاوم سازی 7 روستا در کمیته امور زیربنایی تصویب شده است که 3 روستا جابه جا و 4 روستای دیگر در مرحله بررسی قرار دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی  چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: برای جا به جایی 40 روستای باقیمانده از مصوبات سفر  رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان، 60 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.