آرشیو چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۸۲
شهرستان ها
۷

100 خانواده نیشابوری با دو معلول خانه ندارند

رئیس اداره بهزیستی نیشابور گفت: سازمان برنامه و بودجه اعتبارات پروانه رایگان ساخت خانه برای 100 خانواده دارای دو معلول حاشیه نشین را در این شهرستان تامین نکرده لذا این خانواده ها هنوز فاقد خانه هستند.

علی صدر در جمع خبرنگاران افزود: به دلیل عدم تامین اعتبارات بودجه ای از سوی سازمان برنامه و بودجه برای شهرداری ها همکاری موثری در این قسمت با بهزیستی صورت نمی گیرد.

وی ادامه داد: در صورت وجود زمین به خانواده های متقاضی مبلغ 600 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض تعلق می گیرد و بدون کمک نیکوکاران و مساعدت شهرداری امکان صاحب خانه شدن این خانواده ها وجود ندارد.

رئیس اداره بهزیستی نیشابور گفت: طی 9 ماه نخست امسال 75 خانواده یک معلولی و 25 خانواده دو معلولی برای دریافت تسهیلات مسکن به بانک عامل معرفی شده اند و 87 خانواده دو معلولی شهری در این شهرستان در نوبت تسهیلات برای خرید مسکن هستند.

صدر افزود: از ابتدای امسال 40 خانواده تحت پوشش بهزیستی نیشابور به صورت امانی و با کمک خیرین در منازل متعلق به موسسات خیریه جای داده شده اند و یک میلیارد و 700 میلیون ریال کمک بلاعوض مسکن به خانواده هایی که به صورت خودمالکی اقدام به ساخت خانه کرده اند ارائه شده است. رئیس اداره بهزیستی نیشابور گفت: 22 خانواده دارای سه قلو، 37 خانواده دارای دوقلو و 25 مادر بدسرپرست هم تحت پوشش بهزیستی نیشابور هستند.