آرشیو چهار‌شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸، شماره ۷۲۵۶
اقتصادی
۹

توییتر

 فعال شدن مکانیسم ماشه یا مکانیسم حل اختلاف برجام از سوی انگلیس، فرانسه و آلمان باعث شده بسیاری از کاربران در توئیتر از تبعات اقتصادی آن بنویسند. کاربری نوشت: فعال شدن مکانیسم ماشه به این معنی است که اختلافات درباره برجام، به شورای امنیت سازمان ملل می رود و درصورت محکومیت ایران در نقض برجام، تحریم های شورای امنیت که قبل از برجام وجودداشت برمی گردند. کاربران همچنین در خصوص بازگشت تحریم ها و تاثیر آن بر بازارها اظهارنظر کرده اند.

 برخی از کاربران نیز با دنبال کردن خسارت های سیل سیستان، به نابودی محصولات کشاورزی و دام های ساکنان آن مناطق اشاره کردند. یکی از کاربران به تامین آب در شهرها و روستاهای سیل زده اشاره کرده و نوشت: مردم 100روستای دشتیاری (چابهار) آب گل آلود می نوشند و اگر آب آشامیدنی به آنها نرسد مریض خواهند شد. در سیستان و بلوچستان همچنان راه های ارتباطی 500روستا و برق 45 روستا قطع است و هشدارآمیزتر آنکه عمق آبگرفتگی در برخی روستاها به 4 تا 8 متر می رسد.

 البته برخی کاربران به بارش های اخیر و کمک به رفع مشکلات خشکسالی در سیستان هم اشاره کرده اند. کاربری نوشت: سیل سیستان و بلوچستان تالاب جازموریان را سیراب کرد. جازموریان یکی از کانون های بحرانی ایجاد ریزگرد در سیستان و بلوچستان است. این تالاب دوباره میزبان تعداد زیادی از پرندگان مهاجر از قبیل کاکایی اگرت شده است.