آرشیو چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸، شماره ۷۲۵۶
سیاسی
۳

دیگه چه خبر

کیانوش راد آزاد شد

  خبر اول اینکه،  محمد کیانوش راد، فعال سیاسی اصلاح طلب و عضو حزب اتحاد ملت که 24 آذرماه بازداشت شده بود، روز گذشته آزاد شد. حسین کروبی، اما روز گذشته برای گذراندن سه ماه حبس تعزیری به اوین مراجعه کرد.

به گزارش «ایران»، مطابق گزارشی که از قول وی در برخی رسانه ها منتشر شد، دوشنبه شب ماموران امنیتی برای اجرای حکم به خانه وی مراجعه کردند که کروبی از بازکردن در خودداری کرد و خطاب به آنان گفت که خود صبح سه شنبه برای اجرای حکم به زندان مراجعه می کند.

انتقاد ترودو از امریکا برای ایجاد تنش در منطقه

  خبر دیگر اینکه، نخست وزیر کانادا در گفت وگویی درباره حادثه هدف قرار گرفتن غیرعمد هواپیمای اوکراینی در ایران که به جان باختن شماری از شهروندان کانادایی منجر شد، گفت: من فکر می کنم که اگر تنشی نبود، اگر تنش ها اخیرا در منطقه گسترش نیافته بود، این کانادایی ها اکنون کنار خانواده هایشان بودند.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، جاستین ترودو در گفت وگو با شبکه گلوبال نیوز با بیان اینکه کانادا هیچ هشداری پیش از به شهادت رسیدن سردار قاسم سلیمانی، از امریکا دریافت نکرده بود و «واضح است» که ترجیح می داد که دریافت کند، افزود: امریکا تصمیمات خودش را می ‎ گیرد. ما تلاشمان این است که بر سر مسائل بزرگ، به عنوان یک جامعه بین المللی عمل کنیم. اما گاهی کشورها کارهایی را بدون مشورت با متحدانشان انجام می دهند.

آمادگی مسکو برای برقراری گفت و گو بین تهران- واشنگتن

  دست آخر اینکه، وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که کشورش از ایران و امریکا می خواهد مسائل خود را از طریق گفت و گو حل و فصل کنند.به گزارش ایرنا، به نقل از شبکه تلویزیونی روسیه24، سرگئی لاوروف روز سه شنبه در کنفرانس مطبوعاتی با وزیر امور خارجه سریلانکا گفت: روسیه در صورت علاقه مندی ایران و امریکا، آماده برقراری گفت و گوها بین این دو کشور است.وی در همین حال تصریح کرد: روسیه قصد مداخله در روابط (مسائل) بین ایران و امریکا را ندارد.