آرشیو چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸، شماره ۴۵۶۳
اقتصاد
۱۳

خبرخوان

نیمی از ظرفیت تولید کاشی و سرامیک خالی است

بهنام عزیززاده، رییس انجمن تولیدکنندگان کاشی و سرامیک با بیان اینکه متاسفانه مشکلات بخش تولید باعث شده تا این صنعت با 50 درصد ظرفیت فعالیت کند، گفت: این روزها تولیدکنندگان با عدم هماهنگی وزارت صنعت، بانک مرکزی و گمرک در بخش صادرات و واردات روبرو هستند. عزیززاده با اشاره به اینکه این روزها تولیدکنندگان با عدم هماهنگی وزارت صمت، بانک مرکزی و گمرکات در بخش صادرات و واردات روبرو هستند، اظهار کرد: تولیدکنندگان بخش کاشی و سرامیک رفع تعهدات صادراتی خود را انجام می دهند و مبالغ را به حساب بانک مرکزی واریز می کنند اما عدم هماهنگی دستگاه ها عاملی شده تا ما در صادرات محصولات خود معطل مجوز باشیم.

ظرفیت تولید پتروشیمی تا سال 1400 به 100میلیون تن می رسد

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه قطار توسعه صنعت با شتاب مناسب در حال حرکت است، گفت: در جهش دوم صنعت پتروشیمی، 27 طرح را تا سال 1400 در برنامه داریم که دیروز نخستین طرح آن افتتاح شد و تا پایان سال 1400، ظرفیت این صنعت از 66 میلیون تن به 100 میلیون تن خواهد رسید. بهزاد محمدی در آیین افتتاح فاز دوم پتروشیمی تخت جمشید ماهشهر با بیان اینکه این پروژه اولین پروژه از دور جدید طرح های جهش دوم صنعت پتروشیمی با استفاده از دانش فنی ایرانی محسوب می شود، اظهار کرد: تاکنون 56 طرح با ظرفیت 66 میلیون تن در سبد صنعت داشته ایم که شاهد بهره برداری از پنجاه و هفتمین پلنت تولیدی صنعت پتروشیمی هستیم.

پروازهای اروپایی ایران به جز یک کشور برقرار شد

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی با اعلام اینکه به جز پرواز به سوئد تمام پروازهای ایرلاین های ایرانی به مقاصد اروپایی برقرار است، گفت: در فرودگاه لندن همچنان به هواپیماهای ایران ایر سوخت تحویل نمی شود. مقصود اسعدی سامانی اظهار کرد: این قبیل مسائل بیشتر بحث های هیجانی و احساسی بوده و تجربه نشان داده است پروازها پس از مدت کوتاهی برقرار می شود. دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی همچنین در خصوص تامین سوخت هواپیماهای هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در فرودگاه لندن گفت: در این فرودگاه همچنان به هواپیماهای ایران ایر سوخت تحویل نمی شود و در صورت نیاز هواپیماها در یوگسلاوی سوخت گیری می کنند.