آرشیو چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸، شماره ۷۲۵۶
فناوری
۱۷
قاب فناوری

کنترل وزن بدن با کمربند هوشمند

بیتا میرعظیمی

 کمربند هوشمند Welt Smart Belt Pro با بهره گیری از سنسورهای پیشرفته بر تناسب اندام کاربران نظارتی دائمی داشته و در صورت افزایش وزن هشدار می دهد.

کمپانی بهداشت و درمان کره جنوبی«WELT» در نمایشگاه فناوری CES2020 از جدیدترین محصول فناورانه خود رونمایی کرد. این محصول که جایزه نوآوری در تولید محصولات تناسب اندام را در این نمایشگاه به خود اختصاص داده است، یک کمربند هوشمند است که سایز کمر کاربر را اندازه گیری کرده و در صورت افزایش و حتی کاهش سایز هشدار می دهد.

 برای بهره گیری از این فناوری تنها کافی است کاربران اپلیکیشن Welt را در تلفن همراه خود نصب کرده و با دسترسی بر اطلاعات و داده های حاصله، از سلامت بدن خود مطلع شده و همزمان مراقب افزایش وزن خود نیز باشند.کاربران قادرند این کمربند را به دور کمر خود بسته و بدون هیچ گونه جلب توجهی مراقب افزایش وزن و تناسب اندام خود باشند.

اما هشدار در خصوص افزایش وزن کاربر تنها ویژگی این فناوری نیست؛ چرا که این گجت پوشیدنی به محض نشستن طولانی مدت، پیام هشداری را به تلفن همراه کاربر ارسال کرده و وی را از خطرات بی تحرکی آگاه می کند.

این کمربند همچنین بر پرخوری کاربر نیز نظارت کرده و در صورت زیاده روی در این کار هشدار می دهد.

تمامی اطلاعات و داده های مرتبط با سلامتی و سایز کمر کاربر به اپلیکیشن این سیستم ارسال شده و ثبت می شود. کاربران می توانند به سهولت و تنها با رصد اطلاعات و داده های حاصله از میزان پیشرفت یا پسرفت خود برای داشتن تناسب اندامی ایده آل مطلع شوند.

 اپلیکیشن این فناوری در به روزرسانی های جدید الگوهای تغذیه ای سالم و همچنین میزان استراحت لازم برای سلامتی بدن را به کاربر ارسال کرده و وی را در داشتن تناسب اندام یاری می کند. به این ترتیب کاربران بدون هیچ جلب توجهی می توانند این کمربند هوشمند را پوشیده و در تمامی اوقات بر سلامت و همچنین تناسب اندام خود نظارتی دائمی داشته باشند. قیمت این کمربند بسته به نوع چرم و حتی سگک متغیر بوده و به گفته طراحان از 395 دلار امریکا شروع می شود.