آرشیو سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸، شماره ۳۶۱۷
حوادث
۱۱

جاعلان مدرک تحصیلی به دام افتادند

منبع: شرق

دو جاعل مدرک تحصیلی، ویزا، کارت پایان خدمت و... در غرب تهران شناسایی و روانه زندان شدند.

سرهنگ «صادق قره باقری»، رئیس پایگاه هشتم پلیس امنیت عمومی پایتخت، در تشریح جزئیات این خبر گفت: یکی از نهادهای دولتی شکایتی را مطرح کرد مبنی بر اینکه فردی با دردست داشتن گواهی موقت پایان تحصیلات دوره پیش دانشگاهی درخواست تایید اصالت مدرک مذکور را داشته، اما  در بررسی های صورت گرفته مشخص شده مدرک مذکور جعلی و فاقد اصالت است. پس از طرح این شکایت، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پایگاه هشتم پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ قرار گرفت.

وی بیان کرد: با توجه به حساسیت موضوع، ماموران پس از انجام تحقیقات فنی دریافتند متهم بدون اینکه در جلسات کلاس های درسی و امتحانات شرکت کند، از طریق آشنایی با یک جاعل مدرک تحصیلی در قبال پرداخت وجهی مدرک جعلی پیش دانشگاهی را تحویل گرفته و برای تایید گواهی موقت به یکی از نهادهای دولتی مراجعه کرده است.

این مقام انتظامی بیان کرد: ماموران پس از تحقیقات تکمیلی از متهم و انجام کار فنی و اطلاعاتی، باند دونفره جاعل مدرک تحصیلی را در حوالی میدان صادقیه شناسایی و در یک عملیات ضربتی هر دو جاعل را در مخفیگاهشان دستگیر کردند و برای ادامه تحقیقات به پلیس امنیت عمومی انتقال دادند.

قره باقری تصریح کرد: متهمان پس از روبه روشدن با ادله و مستندات کافی به جرم خود اعتراف و اظهار کردند با اخذ مبالغی بین 50 الی صد میلیون ریال از متقاضیان برای آنها مدرک تحصیلی و سایر مدارک جعلی صادر می کردند.

رئیس پایگاه هشتم پلیس امنیت عمومی پایتخت با اشاره به اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهمان، تعداد زیادی مدارک تحصیلی جعلی، اعم از مدارک دانشگاهی، تحصیلی، نظام وظیفه، فنی حرفه ای و همچنین تعداد هشت عدد مهر مربوط به نهادها و ارگان های دولتی کشف شد، خاطرنشان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.