آرشیو پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸، شماره ۷۲۵۷
سبک زندگی
۱۱
تغذیه

آنتی اکسیدان ها را دریابید

با سردشدن هوا برای گرم شدن به غذاهایی مانند ماکارونی و پنیر یا سوپ خامه پناه نبرید. درعوض غذاهایی بخورید که برای فصل سرما عالی هستند. غذاهای سالم و مفیدی که سرشار از مواد مغذی و آنتی اکسیدان هستند. این غذاها باعث تقویت سیستم ایمنی شما می شوند و شما را در برابر هوای سرد محفوظ می کنند. این مقاله را بخوانید تا با غذاهای مناسب فصل سرد آشنا شوید.

سوپ کدو تنبل

ویتامین A نقش زیادی در تقویت بینایی شما دارد. گنز می گوید: «اگر علائم کمبود ویتامین A دارید کمی کدو تنبل برای شما خیلی خوب است». طبق گفته موسسه ملی سلامت، اکثر زنان بالغ باید روزی 700 میکروگرم ویتامین A دریافت کنند. گنز می گوید: «هر کاسه سوپ حاوی یک سوم تا نصف پیمانه پوره کدوتنبل است». بنابراین غذاهای حاوی کدوتنبل بیشتر از میزان موردنیاز روزانه ویتامین A در خود دارند. اگر به دنبال کاهش وزن هستید، از خامه در سوپ خود استفاده نکنید .خواص کدو تنبل تنها مربوط به ویتامین A نیست. گنز می گوید: «کدوتنبل همچنین حاوی مقدار زیادی بتاکاروتن است که خواص آنتی اکسیدان دارد». رنگ دانه هایی وجود دارند که معمولا در میو ه های رنگ روشن پیدا می شوند، این رنگ دانه ها خواص ضدسرطانی زیادی دارند. تحقیقی در همین زمینه در مجله تحقیقات سرطان منتشر شده است. در این تحقیق سلول های سرطان سینه با کاروتنوئیدهایی مانند بتاکاروتن و لیکوپن درمان شدند. نتیجه این شد که این مواد می توانند رشد سلول های سرطانی را متوقف کنند.

چای زنجبیل

خواص زنجبیل برای سلامتی و زیبایی بسیار است. رابطه زنجبیل و لاغری هم برای بسیاری از ما شناخته شده است. اگر می خواهید یک فنجان چای بخورید، حتما آن را با زنجبیل دم کنید. ریفکین می گوید: «زنجبیل خواص ترموژنیک دارد و شما را گرم نگه می دارد». به خاطر خواص گرم کننده خود، زنجبیل سوخت وساز و جریان خون را افزایش می دهد. تحقیقی منتشرشده در مجله سوخت وساز روی مردانی که برای صبحانه نوشیدنی گرم زنجبیلی می نوشند، نشان داد که این افراد درمقایسه با کسانی که نوشیدنی زنجبیلی نمی نوشند، کمتر گرسنه هستند و چند ساعت بیشتر سیر می مانند .اضافه کردن زنجبیل به چای می تواند درد شما را کمتر کند.