آرشیو پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸، شماره ۴۸۰۵
ورزش
۱۵

تضمین کتبی به کمیته بین المللی المپیک

شاید کل ورزش ایران تعلیق شود

دنیای اقتصاد : در چند سال گذشته دستگاه ورزش و دیپلماسی کشور تلاش داشته اند راه حل های فنی و پیش بینی های ورزشی برای برخورد نکردن با حریفانی از رژیم صهیونیستی اتخاذ کنند تا از جرایم و پیامدهای آن مصون بمانیم. اما ورزش کشورمان در طول این مدت بارها یا با محرومیت هایی مواجه شده یا تذکرهای خیلی جدی از سوی مسوولان جهانی دریافت کرده است.

مثلا مدتی پیش در رشته کشتی آزاد به دلیل ماجرای معروف «باید ببازی» که خطاب به علیرضا کریمی از سوی مربی خود اعلام شد این ورزشکار با محرومیت شش ماهه از سوی مراجع بین المللی مواجه شد. یا اینکه ورزش جودو کشورمان به دلیل عدم تقابل سعید ملایی ملی پوش سابق کشورمان با حریفی از رژیم صهیونیستی هنوز هم در تعلیق به سر می برد. حالا رئیس کمیته بین المللی المپیک اعلام کرده که قرار بر این بوده که کل ورزش ایران تعلیق شود، اما مسوولان ورزش ایران برای دورشدن از این فاجعه به این نهاد تضمین کتبی داده اند.

«ایسنا» به نقل از insidethegames نوشت توماس باخ گفته: «کمیته بین المللی المپیک، ورزش ایران را محروم نکرده چون کمیته ملی المپیک ایران نامه کتبی داده که سیاست های تبعیض گونه را در رقابت های ورزشی پایان خواهد داد. این نامه  را مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک ایران امضا کرده اند. ما از فدراسیون جهانی جودو درخواست کردیم تا بیشتر درباره این موضوع با ما مکاتبه کند تا مشخص شود چه اتفاقاتی رخ داده و آیا کمیته ملی المپیک ایران در آن نقش داشته است یا خیر؟ ما این درخواست را به فدراسیون جهانی جودو ارسال کرده ایم و آنها در این لحظه درباره چگونگی اقدام و اینکه آیا این اطمینان و شواهد و مدارک کافی است یا آیا به شواهد بیشتری احتیاج دارند بحث می کنند. این در همکاری نزدیک با کمیته بین المللی المپیک و فدراسیون جهانی جودو اتفاق می افتد. به عبارت دیگر این روال در حال انجام است. هنوز هیچ تصمیم نهایی گرفته نشده است.»

حالا این خطر رشته های ورزشی ایران را تهدید می کند که در صورت تکرار اجتناب از رویارویی با ورزشکاران رژیم صهیونیستی جریمه حذف از رقابت های بین المللی برای کشورمان اجرایی شود چراکه با صحبت های رئیس کمیته بین المللی المپیک به نظر می رسد محرومیت کشورمان به صورت تعلیقی درآمده و در صورت تکرار دیگر راه فراری از آن وجود نخواهد داشت.