آرشیو پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۸۳
ورزشی
۹

مشخص شدن تکلیف فدراسیون های المپیکی تا پایان سال

مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون ها گفت: دغدغه وزارت ورزش این است که هرچه سریع تر انتخابات فدراسیون ها برگزار شود.

محمد شروین اسبقیان در جمع خبرنگاران در مورد برگزاری انتخابات فدراسیون ها بیان کرد: برای انتخابات فدراسیون ها دغدغه وزیر و علی نژاد این است که هرچه سریع تر فدراسیون ها روسای خود را بشناسند. چون سال المپیک در پیش داریم برای ما مهم است که رئیس فدراسیون ها مشخص شوند. از ارگان های ذی صلاح استعلام شده و منتظر جواب نهادهای نظارتی هستیم و سپس از سوی معاونت قهرمانی تاریخ برگزاری مجامع مشخص می شود. تلاش می کنیم تکلیف فدراسیون ها به ویژه فدراسیون های المپیکی تا پایان سال مشخص شود.

اسبقیان در پاسخ به اینکه انتخابات فدراسیون پزشکی ورزشی قرار است انتصابی باشد، گفت: برنامه این نیست که فدراسیون ها انتصابی باشند بلکه فدراسیون هایی که صنفی هستند، شرایط انتخابات آنها فرق کند. احتمال دارد در رای دهندگان و اعضای مجمع تغییراتی انجام شود که این موضوع در حال تدوین است.

او در مورد اینکه با توجه به بلاتکلیفی فدراسیون پزشکی این نگرانی وجود دارد که بحث درمان ورزشکاران مصدوم و کنترل دوپینگ به خوبی انجام نشود، تصریح کرد: فدراسیون بلاتکلیف نیست. سرپرست فدراسیون تمام اختیارات مسئولان و مدیران را دارد. اتفاقا جلسه ستاد دوپینگ برگزار شد و کارها به جدیت پیگیری می شود. دغدغه وزارت ورزش این است هر چه سریع تر انتخابات برگزار شود.

اسبقیان در مورد زمان برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال گفت: وزیر ورزش جلساتی با مسئولان فدراسیون فوتبال برگزار کرده و تصمیمات لازم را می گیرند. تعامل خوبی بین بهاروند و مجموعه وزارت ورزش وجود دارد و به زودی شاهد تصمیم گیری خواهیم بود و آنچه اتفاق می افتد به نفع فوتبال کشور است.