آرشیو پنج‌شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۸۳
ورزشی
۹

خواندنی از ورزش ایران

محمد نصیری پیشکسوت وزنه برداری کشورمان گفت:من اگر مربی سلیمی بودم تا المپیک 2020 نمی گذاشتم از اردو برود و باید تمرین می کرد. خودش کمی کوتاهی کرد و ناراحتی هایی هم داشت. من می توانستم به ملت ثابت کنم که او همچنان می تواند بماند ولی شانس نیاوردم که مربی او باشم. البته اهل این نبودم که خودم را دخالت دهم.

دفتر امور مشترک فدراسیون ها اعلام کرد که 81 قهرمان بازی های آسیایی جاکارتا، رقابت های جهانی و المپیکی از خدمت سربازی معاف شدند. به دنبال موافقت رهبر معظم انقلاب و فرمانده کل قوا با درخواست مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان تاکنون 81 نفر از قهرمانان بازی های آسیایی 2018 و مسابقات جهانی مشمول این دستور از انجام خدمت مقدس سربازی معاف شده اند.بنا براین گزارش، دفتر امور مشترک فدراسیون های معاونت قهرمانی اعلام کرد تا این زمان 35 نفر از قهرمانان ورزشی نیز در قالب طرح سرباز- قهرمان در فدراسیون های ورزشی به صورت امریه دوره ضرورت سربازی خود را طی می کنند.

ایگور کولاکوویچ سرمربی تیم ملی، دراگان کوبیلسکی مربی و دنیل میشیچ بدنساز، بامداد امروز (پنج شنبه) از طریق فرودگاه امام خمینی(ره) تهران را به مقصد مونته نگرو ترک کردند. سرمربی تیم ملی والیبال و دستیارانش، برای مراحل نیمه نهایی و نهایی لیگ برتر والیبال که روزهای نهم و دهم فروردین ماه در سالن فدراسیون والیبال برگزار می شود، در تهران خواهند بود.ملی پوشان ایران در مسابقات والیبال انتخابی المپیک مردان قاره آسیا که از 17 تا 22 دی ماه به میزبانی جیانگمن چین برگزار شد، با کسب پنج پیروزی متوالی برابر تیم های قزاقستان، چین تایپه و چین در مرحله گروهی، کره جنوبی در نیمه نهایی و چین در فینال، سهمیه بازی های المپیک را به دست آوردند.

محمد حسین پوردبیر فدراسیون جانبازان و معلولان با اشاره به کسب 8 سهمیه پارالمپیک توکیو در پاراوزنه بر داری گفت: وضعیت وزنه برداران اعزامی به پارالمپیک توکیو بعد از تورنمنت بین المللی امارات (فروردین 99) که آخرین مرحله کسب سهمیه پارالمپیک است، مشخص خواهد شد.