آرشیو پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸، شماره ۵۵۷۸
حوادث
۱۹

محاکمه قاتلی که 2 بار از قصاص گریخت

اختلاف دو مغازه دار در شهرری به قتل یکی از آنها منجر شد. متهم که پیش از این هم یک بار مرتکب قتل شده و بخشیده شده بود، با رضایت اولیای دم این بار هم از قصاص نجات پیدا کرد و به تحمل سه سال حبس محکوم شد.

به گزارش خبرنگار جام جم، ششم اسفند سال گذشته، رسیدگی به پرونده قتل جوانی که در یک نزاع در پارکی حوالی شهرری کشته شده بود،آغاز شد.اظهارات شهود حاکی  از این بود جوانی به نام منصور بعد از درگیری با مقتول 28 ساله به نام فرید، با چاقو ضربه ای به کمر او وارد کرده و متواری شده بود.  در حالی که متهم تا دو ماه بعداز وقوع قتل فراری بود، با تلاش پلیس بالاخره دستگیر شد و گفت: «محل کسب من و فرید به هم نزدیک است و با او سر مسائل جزئی لجبازی داشتم. روز حادثه بعد از این که مغازه مکانیکی را تعطیل کردم، با یکی از دوستانم در پارک نزدیک مغازه نشستیم. همان موقع فرید وارد پارک شد، در حالی که مست بود، سمت من آمد و دوباره بحثمان شد. یک دفعه چاقو کشید و به سمت من حمله کرد، من هم برای دفاع از خودم یک ضربه به او زدم و فرار کردم.»

با اعترافات متهم، پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری یک استان تهران ارجاع شد اما قبل از رسیدن زمان رسیدگی اولیای دم با دریافت 500 میلیون تومان از قصاص فرزندشان گذشت کردند. متهم روز گذشته در شعبه یازدهم دادگاه کیفری به لحاظ جنبه عمومی جرم محاکمه شد و در دفاع از خود گفت: «برای دومین بار است که به اتهام قتل عمد به زندان می افتم. بار قبل سال 85 بود و من 18 سال داشتم و شاگرد یک مکانیکی بودم که با شاگرد دیگر مغازه، شوخی شوخی بحثمان شد و من یک پیچ گوشتی در سرش فروکردم. آن موقع با پرداخت

 150 میلیون تومان به اولیای دم، رضایت آنها را جلب کردیم. یک سال در زندان بودم و بعد از آزادی در کارم پیشرفت کردم اما این بار هم برای جلب رضایت پدر و مادر فرید، خانه مان را فروختیم. زندگی ام از بین رفته و با این که در آستانه ازدواج بودم، حالا باز باید از صفر شروع کنم. برای همین متنبه شده ام و از دادگاه تقاضای تخفیف در مجازات دارم.»

قضات دادگاه بعد از مشورت، متهم را به تحمل سه سال حبس محکوم کردند.