آرشیو پنج‌شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸، شماره ۵۵۷۸
حوادث
۱۹

دردسر سرقت گوشی آقای وکیل برای دزدان

چهار پسر 18 ساله که با تشکیل باندی تحت پوشش مسافربر، از زنان و مردان سرقت می کردند، گمان نمی بردند سرقت گوشی مرد وکیل آنها را گرفتار می کند.

به گزارش خبرنگار جنایی جام جم، از چندی پیش زنان و مردانی با حضور در پلیس آگاهی شکایت کردند که به عنوان مسافرسوار خودروی پرایدی شدند که چهار سرنشین آن با چاقو آنها را تهدید کرده و بعد پول و گوشی تلفن همراهشان را دزدیده اند. با دستور بهشتی، بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه 34 تهران، تحقیقات پلیسی ادامه یافت تا این که فردی که وکیل بود نیز به پلیس آگاهی آمد و شکایت کرد سارقان گوشی اش را دزدیده اند، اما موقعی که سارقان، وی را از خودرو بیرون انداختند توانسته شماره پلاک خودرویشان را به خاطر بسپارد. ماموران با استعلام از پلاک خودروی پراید متوجه شدندکه مالک آن مهرداد 18 ساله بوده که ساکن غرب کشور است که شناسایی و بازداشت شد. متهم در تحقیقات پلیسی به همدستی با سه دوستش در صد فقره سرقت اعتراف کرد وگفت: هفت ماه پیش همراه سه نفر از دوستانم به تهران آمده و در ساختمان های نیمه کاره و باربری مشغول کار شدیم. یک روز در پایانه مسافربری با مردی آشنا شدیم که او دزدی به شیوه زورگیری از مسافران با تهدید چاقو را به ما آموزش داد و ما سرقت می کردیم. تاکنون صد فقره دزدی انجام دادیم. قصد فروش پرایدم را داشتم که در مرکز خلافی متوجه دستور توقیف خودرویم شدم و از آنجا فرار کرده و بعد به قیمت ده میلیون تومان فروختم. قصد خرید یک خودروی پژو را داشتم که شناسایی و دستگیر شدم.

 با اعتراف، وی سه همدستش نیز دستگیر شدند و به همدستی با وی در سرقت های گوشی تلفن همراه سرقتی و پول های شاکیان اعتراف کردند.