آرشیو شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸، شماره ۷۲۵۸
اقتصادی
۹

توئیتر

 فضای توئیتر طی چند روز اخیر تحت تاثیر سیل سیستان و بلوچستان بوده است. برخی از کاربران فضای توئیتر به موضوع سیل به صورت اقتصادی نگاه و پیشنهادهایی هم برای جلوگیری از اتفاق های مشابه توئیت کردند.

 یکی از کاربران نوشت: مشکل سیستان و بلوچستان سیل بندها است، اگر سیل بندها به صورت اصولی و فنی بود مردم این استان گرفتار سیل نمی شدند و خانه هایشان زیر آب نمی رفت.

 کاربر دیگری هم توئیت کرد که وزارت مسکن و شهرسازی باید خانه سازی در منطقه سیستان و بلوچستان را به نحوی دنبال کند که با سیل دیگر خانه ها زیر آب نرود.

 گروه دیگری از کاربران هم از بانک ها خواستند که منتظر مصوبه دولت نباشند و خودشان به سیل زدگان سیستان و بلوچستان وام دهند.

 عملیات بازار باز هم از دیگر محورهایی بود که در توئیتر مورد توجه قرار گرفته بود. یکی از کاربران نوشته بود که با خرید و فروش اوراق چگونه امکان کنترل سیاست های پولی وجود دارد؟ برخی دیگر هم به عملیات بازار باز دید مثبت داشتند و در توئیت های خود نوشته بودند که با خرید و فروش اوراق اسلامی منتشره از طرف خزانه دولت می توان سیاست های پولی را کنترل کرد.

 پرداخت غرامت هواپیمای اوکراینی هم در توئیت های کاربران دیده می شد. خیلی از کاربران با توئیت های خود ابراز نگرانی کردند که کشور غرامت را چگونه و با چه منابع مالی پرداخت خواهد کرد.