آرشیو دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸، شماره ۷۲۶۰
فرهنگی
۱۹

تلگراف خبر

رهبر ارکستر سمفونیک تهران برای اجرای روزهای سوم و ششم بهمن ماه تغییر کرد و منوچهر صهبایی به عنوان رهبر این ارکستر انتخاب شد. آن طور که در اطلاعیه روابط عمومی بنیاد فرهنگی هنری رودکی آمده بیماری شهرداد روحانی و درخواست او باعث این تغییر شده است.

جدیدترین اثر «دانیل استیل» با نام «قطب نمای اخلاقی» در فهرست هفتگی جدید آثار داستانی پرفروش نشریه نیویورک تایمز قرار گرفت. در رتبه نخست این فهرست نیز همچون هفته های گذشته «جایی که خرچنگ ها آوازمی خوانند» نوشته «دلیا اوئنز» به چشم می خورد. «جایی که خرچنگ ها آواز می خوانند» که برای هفتاد و هفتمین هفته در این فهرست قرار گرفته است و نخستین تجربه «اوئنز» در داستان نویسی محسوب می شود به یکی از آثار ثابت فهرست پرفروش های این نشریه تبدیل شده است.

پردیس «بهمن» تهران همزمان با آغاز سی وهشتمین جشنواره فیلم فجر افتتاح خواهد شد. بازسازی این سینمای باسابقه و خاطره انگیز شهر تهران، از ابتدای مهر 98 توسط موسسه «بهمن سبز» حوزه هنری در قالب طرح بزرگ توسعه و ساخت سینما در سراسر کشور آغاز شد و در این طرح ضمن بازسازی کامل سالن 2 و تبدیل آن به سالنی کاملا مجهز و مدرن، دو سالن اختصاصی و جدید به مجموع سالن های این سینما افزود تا پردیس «بهمن» تهران با داشتن 4 سالن سینمایی باکیفیت و جمعا 1050 صندلی در جمع پردیس های چهارسالنه قرار گیرد.

تاریخ برگزاری دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با تصویب شورای سیاستگذاری این رویداد تغییر کرد. شورای سیاستگذاری دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در جلسه ای فوق العاده مصوب کرد که برگزاری جشنواره به 29 بهمن و بعد از مراسم چهلم شهادت سردار قاسم سلیمانی و درگذشت هموطنان در مراسم تشییع در کرمان و جان باختگان حادثه غم انگیز هواپیمای مسافربری اوکراین موکول شود.هزینه بخش هایی از جشنواره مانند تشریفات افتتاحیه، برای حمایت از هموطنان سیلزده سیستان و بلوچستان هزینه خواهد شد.

 پنجمین جلسه شورای ارزیابی جشنواره موسیقی فجر با گرامیداشت یاد جان باختگان هواپیمای اوکراینی از جمله روجا آزادیان از هنرمندان موسیقی که در این پرواز بود، برگزار شد و به پیشنهاد شورای ارزیابی در این جلسه مصوب شد در سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر رویدادهای ویژه ای با یاد و خاطره درگذشتگان هواپیمایی اوکراین انجام شود.