آرشیو دو‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸، شماره ۷۲۶۰
فرهنگی
۱۹
گزارش دو

برگزاری اختتامیه پنجمین دوره جایزه فیروزه

جایزه فیروزه رویدادی بالنده و زنده است

اختتامیه پنجمین دوره جایزه فیروزه (کالای فرهنگی با الگوی ایرانی - اسلامی) با حضور مسئولان و مدیران فرهنگی در موسسه فرهنگی هنری صبا برگزار شد. جایزه فیروزه زیرنظر معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با محورهای نوشت افزار، اسباب بازی و سرگرمی، هدایای فرهنگی، کالاهای فرهنگ محور خانواده، پژوهش های فرهنگی با موضوعات اقتصاد فرهنگ و صنایع خلاق فرهنگی و ایده های استارتاپی در سطح سه استان سیستان و بلوچستان، گلستان و خوزستان برگزار شد و موضوعات این دوره از جشنواره هدایای فرهنگی، اسباب بازی و عروسک، نوشت افزار و استارتاپ های حوزه فرهنگی بود.

محمد حسین سجادی نیری، دبیر ستاد فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در اختتامیه پنجمین دوره جایزه فیروزه گفت: «برگزاری این دوره از جایزه فیروزه در سطح سه استان سیستان و بلوچستان، گلستان و خوزستان را به فال نیک می گیریم و آن را نشان از بالندگی و حرکت رو به جلو این رویداد می دانیم. برای سنجش میزان زنده بودن یک رویداد، باید بالندگی و رو به رشد بودن آن را مدنظر قرار دهیم که جایزه فیروزه در هر دوره از برگزاری ثابت کرده واجد این مولفه است. این رویداد موفق شده است هر سال گامی رو به جلو بردارد. امسال نیز حضور سه استان سیستان و بلوچستان، گلستان و خوزستان شایسته تقدیر است.»

سجادی نیری ضمن تاکید بر نیاز جامعه به چنین رویدادهایی، ابراز امیدواری کرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیشبرد حرکت های فرهنگی مشابه، رویه ای مستمر داشته باشد. دبیر ستاد فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره حضور استارتاپ ها در این دوره گفت: «وقتی صحبت از اقتصاد دانش بنیان می کنیم، ارزش افزوده باید بر مبنای دانش ضمنی انباشته شده در طول سالیان و فناوری روز صورت بگیرد. ما در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همواره حامی این رویکرد هستیم و حضور استارتاپ ها را در جایزه فیروزه غنیمت می شماریم.» سجادی نیری بسیاری آثار متنوع حاضر در پنجمین دوره جایزه فیروزه را دارای شرط لازم و موثر دانش بنیان بودن دانست و از حرکت رو به جلو این رویداد فرهنگی تجلیل کرد.