آرشیو دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۸۶
اقتصادی
۴

وزیر نیرو: مصرف گاز خانگی از مرز 700 میلیون مترمکعب گذشت

وزیر نیرو گفت: هم اکنون مصرف بخش خانگی به تنهایی از 700 میلیون مترمکعب بیشتر شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، رضا اردکانیان در مراسم امضا و تبادل تفاهم نامه همکاری مشترک وزارت نیرو و معاونت علمی رئیس جمهوری، با اشاره به اینکه در شبانه روز 700 میلیون مترمکعب گاز در کشور عرضه می شود، گفت: در حالت عادی 520 میلیون مترمکعب آن در بخش خانگی، 90 میلیون مترمکعب آن بین نیروگاه ها، 50 میلیون مترمکعب آن برای صادرات و 40 میلیون مترمکعب دیگر نیز برای صنایع استفاده می شود و این درحالی است که هم اکنون مصرف بخش خانگی به تنهایی از 700 میلیون مترمکعب بیشتر شده است.

وی با تاکید بر اصلاح مصرف ادامه داد: در حال حاضر بخش قابل توجهی از سوخت نیروگاه های تولید برق، به گاز متکی است و به صورت محدود از دیگر سوخت ها استفاده می شود به دلیل آلودگی های هوا، ما باید از سوخت های دیگر کمتر استفاده کنیم.

اما در پی افزایش مصرف گاز در بخش خانگی، مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گفت: اخیرا مقدار گاز تحویلی به پتروشیمی ها کاهش یافته و منجر به کاهش تولید و تحویل کود اوره به بخش کشاورزی شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در یک نشست خبری بیان کرد: در روزهای اخیر مقدار خوراک گازی که شرکت ملی گاز ایران در اختیار شرکت های پتروشیمی تولیدکننده کود اوره قرار می دهد کاهش یافته که این امر منجر به کاهش تولید و تحویل این محصول به بخش کشاورزی شده است.

حمید رسولی توضیح داد: در روزهای اخیر برودت هوا میزان مصرف گاز خانگی را افزایش داده و با توجه به اینکه اولویت اختصاص گاز برای مصرف گاز خانگی است گاز کمتری در اختیار پتروشیمی ها قرار می گیرد.

وی تاکید کرد: بر اساس مذاکرات انجام شده با مسئولان ذیربط، اعلام شده که موج برودت هوا تا چند روز آینده کاهش خواهد یافت و بعد از این مدت میزان تحویل کود اوره دوباره به حالت عادی برخواهد گشت.