آرشیو دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۸۶
اقتصادی
۴

رئیس اتحادیه آجیل ادعا کرد: کاهش 25 تا 80 درصدی قیمت خشکبار

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار با اشاره به فراوانی تولید و عرضه آجیل و خشکبار مدعی شد قیمت این اقلام نسبت به مدت مشابه سال قبل 25 تا 80 درصد در بازار کاهش یافته است.

 علیرضا ارزانی ممقانی در گفت وگو با  باشگاه خبرنگاران جوان، از ثبات قیمت اقلام آجیل و خشکبار در بازار خبر داد و افزود: با توجه به آنکه بیشترین فروش عمده فروشی ها از 10 بهمن آغاز و تا 15 اسفند نیز ادامه دارد از این رو اعضا خود را برای بازار شب عید آماده کرده اند و همواره پیش بینی می شود بازار از رونق خاصی برخوردار باشد.

وی از کاهش 25 تا 80 درصدی قیمت اقلام آجیل و خشکبار نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: با توجه به فراوانی تولید اقلام آجیل و خشکبار ناشی از شرایط مساعد اقلیمی قیمت اقلام نسبت به مدت مشابه سال قبل افت محسوسی را تجربه کرده است که این امر در بهبود بازار تقاضا تاثیر بسزایی داشته است.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار درباره آخرین وضعیت بازار صادراتی بیان کرد: علی رغم سال گذشته که محصولی برای عرضه در بازار های هدف به دلیل سرمازدگی و کاهش تولید نداشتیم، اما امسال صادرکنندگان توانسته اند مجدد در بازار های صادراتی حضور یابند و امیدواریم در ماه های آتی شاهد رونق بهتر بازار باشیم.

ارزانی ممقانی با اشاره به اینکه آمار دقیقی از میزان صادرات در دسترس نیست، افزود: بنابر آمار ، میزان واردات آفتابگردان و بادام هندی به سبب نوسانات قیمت ارز محدود شده و همواره به میزان مصرف انجام می شود ناگفته نماند که واردات بادام هندی به شکل غیر قانونی صورت می گیرد.