آرشیو دو‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۸۶
شهرستان ها
۷

یک هزار خانوار کمیته امداد هرمزگان در سیل اخیر آسیب دیدند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان گفت: حدود یکهزار خانوار از مددجویان زیر پوشش این نهاد در بارندگی و سیل اخیر آسیب دیدند.

علی اللهیاری در بازدید میدانی از مناطق سیل زده استان اظهار داشت: طبق بررسی های اولیه تعداد 278 خانوار  آسیب دیده از سیلاب در مناطق لیردف و گابریک شهرستان جاسک و تعداد 737 خانوار در مناطق گافر و پارامون شهرستان بشاگرد هستند.

وی بیان داشت: در پی حادثه سیل اخیر تعداد زیادی از خانه های مسکونی مددجویان به شکل صد درصد تخریب و بسیاری دیگر از منازل دچار آب گرفتگی شدید شده است.

این مسئول ادامه داد: در حال حاضر بیش از  هزار دانش آموز سیل زده در جاسک نیز کتاب ها و نوشت افزارهای خود را از دست داده اند و نیازمند یاری خیران می باشند.

اللهیاری با توجه به اینکه لوازم ضروری زندگی خانوارهای سیل زده غیرقابل استفاده و از بین رفته است، گفت: در این راستا کمیته امداد در مرحله نخست اقدام به توزیع بسته های حمایتی شامل آب معدنی، سبد مواد غذایی و پتو بین خانواده های سیل زده در شهرستان جاسک و بشاگرد کرده است.

وی گفت: برای کمک به مناطق سیل زده تحت پوشش کمیته امداد جاسک و بشاگرد در ماه های دی و بهمن امسال، 2 برابر مستمری به مددجویان پرداخت می شود.

مدیرکل کمیته امداد هرمزگان اظهار داشت: در تلاش هستیم در کوتاه ترین زمان ممکن با همکاری سایر دستگاه های اجرایی، به ویژه مدیریت بحران و جامعه خیران برای خانوارهای بدون مسکن اسکان موقت تامین شود.