آرشیو دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۸۶
شهرستان ها
۷

تورهای زیارتی کلاهبردار از آب درآمدند

شیراز - خبرنگار کیهان: رئیس پلیس فتا استان فارس خبر داد: باند متهمان پرونده کلاهبرداری در قالب تورهای زیارتی شناسایی و با حکم قضایی دستگیر شدند.

سرهنگ حشمت سلیمانی، گفت: تعدادی از شهروندان  با طرح شکایت خود  به پلیس اعلام کردند که در یکی از سایت های درج آگهی با یک آگهی تحت عنوان ثبت نام سفرهای زیارتی مواجه شدند و با فرد تبلیغ کننده تماس تلفنی برقرار کردند، وی برای انجام مقدمات ثبت نام و نام نویسی از متقاضی درخواست واریز مبالغی وجه به حساب خود می کند و پس از دریافت وجه دیگر به تماس های تلفنی پاسخ نمی دهد .

وی اضافه کرد: مامورین پلیس فتا در تحقیقات خود متوجه شدند که متهمان این پرونده از شگردهای مختلفی برای درج آگهی خود مانند: «بلیط هواپیما، تورهای خارجی و...» استفاده می کردند که با بررسی بیشتر موضوع مشخص شد درج این آگهی ها توسط یک نفر نبوده و یک باند با همکاری هم در این پرونده نقش دارند.

این مقام انتظامی افزود : باتوجه به حساسیت پرونده، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت که با اقدامات فنی مهندسی باند متهمین که دو نفر بودند شناسایی شدند که یکی از متهمین در خارج از کشور حضور داشت که برای انتقال مبالغ به خارج، ضمن وارد شدن به کشور ، طی هماهنگی با دستگاه قضایی، در یک عملیات غافلگیرانه دستگیرشد.

وی افزود: متهمان در اظهارات خود به کلاهبرداری از 100 نفرجمعا به مبلغ 12 میلیارد ریال اعتراف کردند و هدف خود را از درج  آگهی و کلاهبرداری، کسب درآمد بیان کردند و در اظهارات خود معترف شدند که برخی از شهروندان به واسطه قیمت

پایین تورها و سفرهای زیارتی و به دلیل طمع ورزی و از روی اعتماد نابجا در دام قرار می گرفتند و متاسفانه قربانیان بدون تحقیق اقدام به واریز وجه بعنوان پیش پرداخت می کردند.