آرشیو دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۸۶
شهرستان ها
۷

5 استان در مسابقه کتابخوانی آثار رهبر معظم انقلاب شرکت کردند

مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان گفت: 8 هزار و 120 نفر از پنج استان کشور در مسابقه ویژه کتابخوانی آثار رهبر معظم انقلاب شرکت کردند.

محمد عبدالملکی اظهار داشت: این افراد از استان های کردستان، اراک، تهران، اهواز، مازندران و خوزستان شرکت کرده اند که بیشتر این شرکت کنندگان از علاقه مندان استان کردستان با پنج هزار و 943 نفر هستند.

وی گفت: فراخوان شرکت در مسابقه بزرگ کتابخوانی ویژه آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی در کردستان از نیمه دوم خرداد امسال تا 23 آبان به صورت استانی اعلام شده بود که تا 14 آذر امسال تمدید شد.

وی با اشاره به اینکه تعداد شرکت کنندگان خارج از استان در این مسابقه 2 هزار و 177 نفر هستند اضافه کرد: در ابتدا پیش بینی می شد شرکت کنندگان در این مسابقه کتابخوانی فقط از داخل استان باشند اما برگزاری این مسابقه با استقبال گسترده مردم سایر استان ها مواجه شد.

وی افزود: در این مسابقه کتابخوانی پنج اثر دغدغه های فرهنگی، کار باید تشکیلاتی باشد، ژرفای نماز، مطلع عشق و بیانیه گام دوم انقلاب از آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی معرفی شد.

عبدالملکی یادآور شد: 949 نفر برای کتاب کار باید تشکیلاتی باشد، یک هزارو 208 نفر برای کتاب مطلع عشق، یک هزارو 48 نفر برای کتاب دغدغه های فرهنگی، یک هزارو 324 نفر برای کتاب بیانیه گام دوم انقلاب و یک هزارو 414 نفر برای کتاب از ژرفای نماز باهم به رقابت پرداختند. وی با بیان اینکه در پایان این مسابقه کتابخوانی که روز چهارشنبه 25 دی برگزار شد از 15 نفر از برندگان با اهدای لوح سپاس و هدایای نقدی تقدیر به عمل آمد، افزود: به نفرات اول پنج میلیون ریال، نفرات دوم، سه میلیون ریال و نفرات سوم 2 میلیون ریال اهداشد. عبدالملکی یادآورشد: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و ارتقای شاخص سرانه مطالعه و آشنایی با آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی به ویژه در رابطه با سبک زندگی ایرانی اسلامی و پاسداشت ارزش های انقلاب اسلامی از اهداف برگزاری این مسابقه بود.