آرشیو دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۸۶
شهرستان ها
۷

پول شیرازی ها در سنگاپور و مالزی هزینه می شود

شیراز- خبرنگار کیهان: در حالی که کشور درگیر مسائل و مشکلات اقتصادی مختلف و کمبود اعتبار در همه بخش هاست، اعضای شورای اسلامی شهر شیراز بی سر و صدا به مالزی و سنگاپور سفر می کنند.

در شرایط نابسامان کلان شهر شیراز که عدم تکمیل پروژه های نیمه تمام و عدم پرداخت مطالبات کارکنان شهرداری نمونه هایی از آن هستند، سفرهای غیرضروری علاوه بر تحمیل هزینه های گزاف، می تواند به اعتماد عمومی هم خدشه وارد کند.

شورای اسلامی شهر شیراز در تاریخ 14 آذرماه مصوبه ای داشت که براساس آن اعضای شورا به کشورهای مالزی و سنگاپور به منظور مشاهده و کسب تجارب مدیریت شهری با هزینه شهرداری سفر کنند.

این مصوبه برای اعزام تعدادی از مدیران شهری به همراه اعضای شورای شهر شیراز به کشور مالزی و سنگاپور با رای اکثریت اعضای شورا به تصویب رسید.

این مصوبه درحالی بود که شهرداری شیراز برای اتمام پروژه ها و پرداخت حقوق کارکنان خود با مشکلاتی مواجه است و به اجبار برای تامین منابع مالی لازم جهت هزینه ها و اتمام پروژه ها در کلانشهر شیراز از طرح های مختلفی از قبیل فروش املاک شهرداری یا عوارض، فروش اوراق مشارکت و... استفاده می کند.

در این شرایط این سوال افکار عمومی بسیار جدی است که چرا با وجود مشکلات مالی شهرداری شیراز باید شاهد سفرهای خارجی و پرهزینه اعضای شورای شهر باشیم و اساسا این سفرها به این شکل چه دستاوردی برای شیراز و مردم خواهد داشت؟

براساس گفته اعضای شورا و برای تعطیل نشدن صحن پارلمان شهر به ناچار و بدون هیچ جنجال رسانه ای تاکنون تعدادی از اعضا به این کشورها عزیمت داشته اند و قرار است اعضای باقیمانده از جمع 13 نفره شورای شهر نیز به زودی برای سفر اقدام کنند.

کارشناسان و مردم تاکید دارند که قطعا ضرورت بهره گیری از دانش روز به منظور بهبود کیفیت خدمات شهری و عمرانی در شیراز احساس می شود اما این مهم در شرایط حساس کنونی به هیچ عنوان در اولویت نیست.