آرشیو دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸، شماره ۷۲۶۰
اقتصادی
۸

خبرخوان

کاهش نرخ بیکاری تهران به 3.1 درصد

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: بررسی روند تغییرات نرخ بیکاری  استان تهران در پاییز سال 98 حاکی از کاهش 3.1 درصدی این شاخص نسبت به فصل مشابه در سال 97 است. مسعود افشین با اعلام این خبر افزود: براساس آخرین نتایج منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری جمعیت

15 ساله و بیشتر استان تهران در فصل پاییز سال جاری، برابر با 9.4 درصد برآورد شده است. وی یادآورشد: این آمار نشان می دهد که 9.4 درصد افراد حاضر در سن اشتغال و جمعیت فعال استان تهران در پاییز امسال بیکار بوده اند.

صادرات کالا و خدمات از مالیات معاف شد

نمایندگان مجلس در جریان بررسی جزئیات لایحه مالیات بر ارزش افزوده ماده 10 این لایحه را به تصویب رساندند که براساس آن موارد زیر از پرداخت مالیات و عوارض معاف هستند و مالیات خرید نهاده های آنها مسترد می شود: الف- صادرات کالاها به خارج از کشور یا به مناطق آزاد تجاری-صنعتی از طریق مبادی خروجی رسمی با ارائه پروانه سبز گمرکی صادره توسط گمرک یا برگ خروجی (در مورد صادرات کالا) و صادرات خدمات با ارائه قرارداد مربوط و گواهی انجام کار که به تایید نزدیک ترین نمایندگی رسمی جمهوری اسلامی ایران در کشور مقصد رسیده باشد یا گواهی ارزآوری با تایید بانک مرکزی یا سایر اسناد و مدارک مثبته. ب- خدمات معاوضه (سوآپ) نفت خام، فرآورده های نفتی (بنزین، نفت گاز، نفت کوره، نفت سفید، گازمایع و سوخت هوایی)، گازطبیعی و برق.