آرشیو دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۸۶
ورزشی
۹

اظهار نظر غیرمسئولانه در گفت و گو با شبکه آل سعود!

در شرایط خاصی که فوتبال ایران در آن به سر می برد، برخی افراد تصمیم گرفته اند آب به آسیاب دشمن بریزند و در زمین آنها بازی کنند.

روز شنبه هر چهار نماینده ایران در لیگ قهرمانان (استقلال، پرسپولیس، سپاهان و شهرخودرو) اعلام کردند در صورتی که کمیته اجرایی کنفدراسیون آسیا رسما این تصمیم را تایید کند، از حضور در این دیدارها انصراف می دهند. این تصمیم باعث شد تا موضع گیری های مختلفی انجام شود. با وجودی که بیشتر اهالی فوتبال برای حفظ غرور و منافع ملی، این تصمیم را تایید کردند اما معدودی معتقد بودند نباید فوتبال ایران را از نظر بین المللی به انزوا کشاند.

چه بسا آنهایی که با انصراف باشگاه ها مخالف هستند، استدلال هایی نیز داشته باشند که در جای خود قابل نقد و بررسی است اما برخی مانند داریوش مصطفوی علاوه بر ساز مخالف زدن، نظرات خود را با ادبیاتی سخیفانه در شبکه های معاند اعلام می کند و آب در آسیاب دشمن می ریزد.

مصطفوی شنبه شب در گفت و گویی با شبکه اینترنشنال - همان شبکه ای است که در جهت منافع سعودی ها حرکت می کند - اعلام کرد باشگاه ها نباید از لیگ قهرمانان آسیا انصراف دهند و باید در کشور ثالث بازی کنند و با این کار عزت ملی زیر سوال نمی رود بلکه مردم می فهمند که فیفا و AFC با ایران زاویه دارد!

کاش مصطفوی برای روشن شدن اذهان عمومی، واضح تر بگوید چطور امکان دارد باشگاه ها در خاک ثالث به میدان بروند اما عزت و غرور ایرانی بابت تصمیمی کاملا سیاسی و توام با فضا سازی دشمنان، حفظ شود؟ شنیدن این صحبت ها از زبان مدیری با تجربه چون مصطفوی بعید بود.