آرشیو دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸، شماره ۵۵۸۱
اقتصاد
۳

مرغ شب عید گران نمی شود

دبیر انجمن تولیدکنندگان زنجیره ای گوشت مرغ با رد امکان افزایش قیمت این محصول در شب عید گفت: میزان تولید این محصول در کشورمان فراوان است و در ایام پایانی سال گران نخواهد شد. علی صابری، دبیر انجمن ملی شرکت های زنجیره ای تولید گوشت مرغ در گفت وگو با تسنیم اظهار کرد: مرغداران از فروش هر کیلوگرم مرغ 1500 تومان تا 2000 تومان ضرر می کنند.

وی افزود: قیمت تمام شده هر کیلوگرم مرغ زنده به ده هزار تومان افزایش یافته است اما مرغداران هر کیلوگرم از این محصول را به قیمت 8000 تومان تا 8100 تومان به فروش می رسانند.

صابری با بیان این که قیمت مصوب هر کیلوگرم مرغ زنده 8550 تومان است، اما در حال حاضر مرغ حتی به قیمت مصوب نیز به فروش نمی رسد، گفت: در صورتی که مرغداران، مرغ خود را به شرکت پشتیبانی امور دام تحویل دهند با احتساب هزینه های بسته بندی و سورتینگ قیمت مرغ آنها به 8500 تومان افزایش می یابد.

دبیر انجمن ملی شرکت های زنجیره ای تولید گوشت مرغ ادامه داد: شرکت پشتیبانی امور دام اعلام کرده است که میزان خرید روزانه مرغ برای ذخایر راهبردی را از 400 تا 500 تن به هزار تن می رساند که این امر موجب تامین ذخایر مورد نیاز این شرکت از منابع داخلی می شود و مرغ مازاد نیاز از بازار جمع آوری می شود. بعد از افزایش نرخ بنزین هزینه های اضافی بر صنعت ما اعمال شده اما باید توجه داشت این افزایش هزینه ها بی ربط است.

صابری گفت: قیمت واقعی مرغ برای مصرف کننده 15 هزار و 500 تومان تا 16 هزار تومان است، اما با توجه به عرضه و تقاضایی بودن بازار این محصول به قیمت ده تا 11 هزار تومان به فروش می رسد.