آرشیو دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۸۶
صفحه آخر (جهان)
۱۲

بالگردهای آمریکا سرکردگان داعش را از سوریه به عراق منتقل کردند

یک مقام عراقی از عملیات جدید بالگردهای آمریکایی برای انتقال شماری از سرکرده های خارجی داعش به «وادی حوران» و صحرای غربی الانبار خبر داده است. اقدامی که پیش از این نیز بارها اتفاق افتاده است.

«قصی الانباری» مدیر اداره سازمان «بدر» در استان «الانبار»، از عملیات جدید «هلی برن» آمریکا در این استان و انتقال شماری از عناصر داعش از سوریه به «وادی حوران» پس از پاک سازی آن به دست الحشدالشعبی عراق، خبر داد.

او به پایگاه خبری «المعلومه» گفت: «پس از آنکه نیروهای آمریکایی، از نزدیک شدن هر نیرویی به وادی حوران و صحرای غربی الانبار، جلوگیری کردند، نیروهای الحشدالشعبی سرانجام توانستند، موانع موجود را در هم بشکنند و عناصر داعش در این منطقه را شکست دهند و وادی حوران را به طور کامل از تروریست ها پاک سازی کنند و این اقدام طی دو عملیات «اراده النصر» (عزم پیروزی) اول و سوم صورت گرفت.»

این اولین بار نیست که نیروهای آمریکایی اقدام به چنین کاری می کند. «دونالد ترامپ» بارها گفته داعش ساخته و پرداخته دولت اوباماست، از این رو نمی توان انتظار داشت که این آخرین باری باشد که چنین می کنند. دولت و مجلس عراق به دنبال اخراج آمریکایی ها از کشورشان هستند.