آرشیو دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸، شماره ۵۵۸۱
زندگی: ایران
۱۶
استان ها

خسارت سیل به یک میلیون راس دام

حالا بیش از یک هفته از جاری شدن سیل در قسمت های جنوبی استان سیستان و بلوچستان می گذرد، در این چند روز همه از مسدود شدن راه های مواصلاتی روستاها نوشته اند،از نیاز سیل زده ها به بسته های معیشتی به آب و غذا و لباس گرم. این وسط اما سیلی که خروشان از راه رسیده ، جمعیت زیادی از دام ها را هم تحت تاثیر قرار داده ،آنقدر که معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی به ایسنا می گوید: حدود یک میلیون راس دام تحت تاثیر سیلاب قرار گرفته و علوفه یا محل نگهداری آنها از بین رفته است.

مرتضی رضایی در توضیح بیشتر می گوید : با توجه به بارندگی بی سابقه ای که در منطقه سیستان و بلوچستان بوده از همان ساعات اولیه طبق دستور سرپرست وزارت جهاد کشاورزی، گروه های مختلف عازم این منطقه شده اند و بخش معاونت امور دام هم در منطقه چابهار و در حال حاضر در منطقه عورکی مستقر هستند.

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به میزان خسارت به دام های مناطق سیستان می گوید: در رابطه با دام هایی مانند بز، بزغاله و گوسفند، انبارهای خوراک دام دامداری ها خسارت دیده و بیش از 1500 تن انواع نهاده مانند ذرت، جو و سبوس برای این استان ارسال شده و به صورت منطقه ای و به مرور در استان توزیع خواهد شد.

این مقام مسئول تاکید می کند : بزرگترین کمک تامین علوفه دامی برای دامداران بوده اما گروه های دامپزشکی هم در منطقه مستقر شده اند و مباحث بهداشت دام و دفن بهداشتی لاشه های باقی مانده را پیگیری می کنند.