آرشیو دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸، شماره ۵۵۸۱
حوادث
۱۹

درخواست دختر 14 ساله از دادگاه: قاتل پدرم را آزاد کنید!

مامور جوان پلیس که در عملیات تعقیب و گریز به سمت یک فروشنده مواد مخدر شلیک کرده و او را به قتل رسانده بود، روز گذشته در دادگاه محاکمه شد. دختر مقتول با گریه از قضات درخواست کرد قاتل پدرش را زندانی نکنند.

به گزارش خبرنگار جام جم، 22 اردیبهشت 97 گزارش تیراندازی منجر به قتل توسط مامور پلیس هنگام عملیات تعقیب و گریز روی میز ماموران پلیس قرار گرفت و مامور کلانتری یافت آباد که در جریان عملیات به فروشنده مواد مخدر در حال فرار شلیک کرده بود دستگیر شد.

متهم در توضیح ماجرا به ماموران پلیس گفت: «در اتوبان سعیدی نرسیده به میدان فتح، در حال تعقیب متهمی بودیم که مواد مخدر و مشروبات الکلی حمل می کرد. ساعت حدود 10 شب بود و متهم زمانی که به او دستور ایست دادیم توجهی نکرد. حتی با شلیک تیرهوایی سعی در متوقف کردن او داشتیم، اما ناگهان خودرویش را متوقف کرد و خلاف جهت حرکت خودروها اقدام به فرار کرد.من و دو مامور دیگر از ماشین پیاده شدیم و او را تعقیب کردیم. قصد عبور از بالای نرده های میان اتوبان را داشت و من برای این که مانع او شوم به سمتش شلیک کردم که به سینه اش اصابت کرد.»

به دنبال اقرار مامور کلانتری کیفرخواست قتل عمدی صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه دوازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران ارجاع شد.

در حالی که تنها ولی دم پرونده، دختر صغیر مقتول است، معاون اول قوه قضاییه به نیابت از او تقاضای دیه کرد.

روز گذشته متهم و ولی دم برای رسیدگی در دادگاه حاضر شدند و در ابتدای جلسه رسیدگی دختر 14 ساله مقتول در حالی که اشک می ریخت خطاب به قضات دادگاه گفت: «خواهش می کنم قاتل پدرم را زندانی نکنید. او مرد خیلی خوبی است و از زمانی که پدرم را از دست داده ام تا به حال هوای من را داشته و به من رسیدگی می کند.»

سپس متهم در دفاع از خود گفت: «انگیزه من از شلیک دستگیری متهم بود.»

پس از دفاعیات متهم، قضات دادگاه برای صدور رای وارد شور شدند.